Status
Ej öppen för ytterligare svar.

EmAx_E

Medlem
Jag, Emil(EmAx_E), har varit registrerad på den här servern ett tag nu, men har inte riktigt varit aktiv förrän någon vecka sen. Då började jag bygga ett nytt hus. Jag byggde det ganska nära mitt gamla hus, som var byggt ute i vildmarken för att inte några griefers skulle hitta mig (Kom på senare att de bara kan använda kartan). Jag byggde en farm för att kunna sälja material och äntligen börja tjäna pengar. Det gick väldigt bra, och var inte särsklit konstigt med tanken på storleken på farmen. Men iallafall.
I Torsdags kom mina släktingar från Småland på besök under den senare delen av Höstlovet, så jag har inte kunnat spela förrän idag, Söndag 2011-11-06.

Idag loggade jag in på Skype, och upptäckte att min vän, Eric (hermanxxx2), var inloggad. Han hade varit bortrest i ungefär en vecka så jag ringde honom och snackade lite. Han frågade om vi skulle köra Minecraft, och jag berättade att jag körde på en server som heter "xtralarge.se". Eric ville också "joina" servern så han gick in på forumet för att registrera sig. Vilket han hade lite problem med, men tillslut, efter lite hjälp, så lyckades han. Han lade upp sin Medlemsansökan på forumet och medan vi väntade, loggade vi in på servern.

Grunden till en konflikt mellan mig och ravvie som senare uppstod, skedde när jag frågade om hjälp (hermanxxx2 hade problem att registrera sig så jag frågade vad han skulle göra eftersom han verkade ha gjort allt rätt.) Mina frågor kanske uppfattades som störande och upprepande, men definitivt inte något att bli arg för. Jag fick det enkla, korta svaret att "hermanxxx2" skulle läsa igenom allt noga. Så det gjorde han, och han hittade lite information, i en helt annan tråd. Man skulle tydligen addera 11 med 55 och sedan skriva in summan av de två tidigare nämnda talen i en ruta för att bevisa att man har läst reglerna.

För att göra en lång historia kort, så frågade vi om någon kunde acceptera herman's medlemsansökan. Ingen svarade, och vi antog att de inte såg vad vi hade skrivit, så vi frågade igen. Då påpekade någon, med tanke på våra frågors jämna mellanrum, att tjata inte skulle hjälpa oss att komma närmare vårat mål, det tar den tid det tar. Jag gick och åt, herman också.

När vi kom tillbaka, då märkte vi att ingen hade kollat på herman's ansökan. Som han hade skrivit innan han gick och åt. Vi körde på servern ändå, och förberedde oss för att påbörja bygget av herman's hus. Vi var ivriga och var väldigt motiverade att börja, så vi frågade igen. Ingen admin var online, men någon påpekade ändå att "Du vet att de kan se om du tjatar även fast de inte är online". Vi sa förlåt och fortsatte att spela spelet så gott det gick utan medlemsprivilegier. Vi utforskade Xtraville och blev färdiga med vandringen mot mitt hus, herman kunde ju inte skicka en teleporteringsförfrågan till mig, han var ju inte medlem. När vi kom fram, så blev han dödad av en "Creeper". Han orkade inte gå tillbaka igen, så jag tog hans saker. Vi blev lite smått irriterade, men tillslut så bestämde han sig för att vandra till mitt hus igen. När vi kom fram så kom "ravvie" online. Vi tänkte fråga hur det gick med aktiveringen av herman's konto men vi ville inte tjata. Så jag sa istället bara: Tjena Ravvie.
Han svarade inte så för att kolla att han inte var AFK och för att få hans uppmärksamhet, sa jag bara: Ravvie.
Han/hon/den/det svarade, kanske inte med exakt detta ordval: Nej, jag tänker inte acceptera hans förfrågan, det hjälper inte att tjata.
Ravvie hade alltså missuppfattat mig, jag ville bara hälsa. Jag blev irriterad.
Tidigare hade "hermanxxx2" vart inloggad på "Medlemsansökan" delen av forumet. Där stod det klart och tydligt att "ravvie" var inloggad på just den delen. "Ravvie" var alltså inloggad där, och ignorerade hans förfrågan. Detta gav mig en uppfattning av att det skulle ta lång tid innan "hermanxxx2's" medlemsansökan blev accepterad. Vi trodde ju redan i morse (kl 12), att vi skulle få spela tillsammans.

Jag nekade att jag tänkte fråga om herman's medlemsförfrågan. Vilket också var sant. De trodde mig inte. De kollade chatten och såg att jag tidigare skrivit "Tjena Ravvie". Vilket kraftigt stärkte min teori.

Vi insåg att "Ravvie" inte skulle hjälpa oss, så jag och herman började samla ihop pengar för att kunna invita herman till servern. Vi fiskade, fick ihop 25 fiskar, kokade dem. Jag hade redan 100 c.
Och 25 fiskar var det som skulle behövas för att få ihop 200 c och att kunna invita honom. Men vi kunde bara sälja 24 fiskar. Det stod att vi sålt tillräckligt för idag. Det fattades 4 C.
Vi berättade om det i chatten och Ravvie sa att man måste ha donerat för att kunna invita folk. Nu blev jag jävligt förbannad, jag ville bara köra Minecraft med min vän. Och med tanke på att han tidigare varit inloggad på forumet utan att acceptera herman's förfrågan, så var det inte så konstigt. Dessutom står det här, http://www.xtralarge.se/viewtopic.php?f=31&t=536, att man inte behöver vara donator för att kunna invita någon. Ravvie sa åt mig att jag skulle sluta, bara lägga ner. Det var droppen som fick bägaren att rinna över. Förolämpningar och svordomar fyllde hela chatten in en intensiv debatt från båda sidorna. Ni får inte missuppfatta mig, jag var väldigt irriterad, och valde kanske inte de bästa orden. Men det var definitivt inte bara jag som gjorde fel. Jag blev förbannad, kom med onödiga förolämpningar, Ravvie med onödiga upprepningar av det tidigare sagda, och det hela slutade med att jag blev bannad.

Hela den här konversationen är egentligen en diskussion mellan två missuppfattade och irriterade spelare. Jag är säker på att jag har missuppfattat några delar, men jag tycker också att adminen bemötte mig på fel sätt och drog för tidiga slutsatser. Detta är ingen handling för att få mig unbannad, utan för att skapa rättvisa.

// Emil aka. EmAx_E
 
Att du kan skriva, det vet jag, för det var det som fick dig i trubbel från början...

Du har utelämnat många delar i din historia och jag har en massa vittnen på att du var rent ut sagt otrevlig mot mig. Du blev kickad en gång tidigare idag pga detta. När du sen kom tillbaka så fortsatte du att vara otrevlig i ditt sätt, inte bara mot mig utan mot andra också.
Jag skrev till dig tidigt idag att vi tar hand om ansökningarna när vi kan, vill och hinner och att tjat bara ger negativ klang och inte hjälper.
Du och din kompis fortsatte ändå att påpeka att det fanns en ansökan och jag sa till er ännu en gång att tjat inte hjälper. Detta står även i Guiden för ansökan.

Att det blev ban var för att jag gett dig en sista varning och att du ändå fortsatte att tjafsa.
 
När man ansöker får man vara beredd att man kanske inte kan spela inom några minuter, timmar eller ens samma dag, man får helt enkelt ha lite tålamod och kunna vänta. Dålig stil att börja tjafsa om en sån sak och vara otrevlig! :x
 
Läs igenom texten innan du kommer med dina argument.
Jag har INTE utlämnat några delar som skulle ge mig eller dig någon fördel.

Och dessutom som du säger, så påpekade jag i texten att någon sa till oss att ni svarar när ni har tid, men du var ju inloggad på "Medlemsansökan" delen väldigt länge med tanke på att du svarade på alla andras, förutom hermans ansökan. Dessutom bara några minuter innan herman kollade.

Jag blev kickad, ja. Men jag började inte tjafsa när jag kom tillbaks. Jag sa två meningar:
"Jag borde ta en paus nu. Tja då guys"
Jag blev bannad direkt. Jag kan inte se hur det skulle förolämpa någon. Möjligen om man fullständigt struntar i min text och hittar på sin egen version.
Och ja, vi tjatade lite. Men jag kan inte förstå, varför du var inloggad på forumet utan att gå in och ens läsa hermans ansökan. Det är bara barnsligt att säga att det var för att vi tjatade, när vi bara sa det ett fåtal gånger. Dessutom, LÄS IGENOM HELA TEXTEN INNAN DU KOMMER MED DINA TOMMA ARGUMENT!

Att säga att det bara var jag som var otrevlig är en lögn. Bara för att en admin säger något behöver det inte vara sant. Ditt svar pekar på det mottsatta och att du inte har läst texten. Dessutom ska ingen annan komma och säga att jag vart otrevlig när de inte ens vet vad som hänt. DET VAR DÄRFÖR JAG SKREV TEXTEN! OCH FÖR ATT NI SKA LÄSA DEN!
 
Du blev kickad tidigare idag för att du hade dålig attityd och när du sen kom tillbaka så kom du igång igen, därav ban eftersom du uppenbarligen inte tagit till dig första varningen.
Andra människor sa också till dig att inte tjata på att få ansökan godkänd, men du lyssnade inte på dem heller.

Jag är alltid inloggad på forumet, därmed inte sagt att jag sitter och stirrar på det, utan jag kanske spelar osv. Detta är inget jag behöver försvara mig för till dig.

Jag hade tänkt att det bara skulle vara en temporär ban, men efter denna tråd så tänker jag yrka på att den blir permanent. Återkommer i frågan.
 
Jag var inloggad i några sekunder när jag kom tillbaka, och hann skriva:
"Jag borde ta en paus nu. Tja då guys"
Sedan ban. Dessutom tycker jag inte du ska säga att jag utelämnat delar när du inte ens läst texten. Säg isåfall vad jag har utelämnat.
 
Jag har läst igenom tråden men vet förmodligen inte hela bilden än, men som redan konstaterat är det ju tyvärr en del väntetid på att få bli godkänd (om man nu blir det).

Och det står faktiskt (och gjorde innan din tråd) att man måste ha donerat i länken du bifogade.
Kanske måste vi göra detta tydligare, i röd färg eller liknande. Poängen med det hela är såklart att hålla antalet griefers nere, då de som 'investerat' pengar i serverkostnaden hittils har haft extremt låg banratio/grief-ratio.. Det är inte för att man ska bli tvingad att donera. :eek:

När det kommer till granskning av medlemmar gör jag likadant som ravvie (om det ens var fallet du beskriver) - dvs läser. Punkt.

Sen funderar jag på saken och kör lite bakgrundskontroll (google power!) innan jag bestämmer mig för att godkänna eller neka. Jag tror inte att vi kan göra den här processen tidsbestämd ens om vi hade folk som jobbade heltid med detta. Varje person tar olika lång att "granska"..

Det är ju därför vi ber folk att skriva lite om sig själva, för att ge ett intryck utöver det vi googlar oss fram :?
 
det tog sisådär 3-4 dagar innan jag blev aktiverad här så jag förstår inte varför man hetsar upp sig för något sådant.. de är ju bara dumt att tjata, vilket vi märkt.

(förlåt om jag skriver fasten jag inte har något med saken att göra, men jag ville bara inflika de jag hade :))
 
Jag har nu läst igenom alla relevanta loggfiler och påpekar samtidigt att jag gjorde det med "Unfair ban" i åtanke. Jag friar hellre än fäller :oops:
I ditt fall hittar jag en del påpekanden om saker vi (jag) missat i ansökningsprocessen, detta tackar jag för - och åtgärdar.

Dessvärre för din del hittar jag också en stor portion dryghet toppad med barnslighet. Det är vanligtvis ingenting vi bannar för men i ditt fall var det lite för mycket. Du kan ha haft en dålig dag, eller så fick vi se dina sanna färger. Resultatet är detsamma.

Trots varning i form av text och sedan kick, fortsätter du i samma anda som du tidigare blivit varnad för.
Ban kvarstår.
 
Nu förstår jag inte riktigt här? Jag fick en varningskick, ja. Men jag fortsatte inte efter att jag loggat in igen. Jag blev bannad bara några sekunder efter att jag loggat in.
 
Du blev kickad tidigare på dagen, och det är den kicken som var en varning.
Sen fick du en sista, muntlig varning, men fortsatte ändå.
Då blev det en kick som skulle varit ban, så jag gjorde en ban direkt efter kicken.

Slutdiskuterat.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp