Status
Ej öppen för ytterligare svar.
granis sa:
Nu kan man köpa:
Snow

granis sa:

confused.jpg
 
Arazand sa:
Kul, äntligen lite löv. :) synd att jag inte har så mycket speltid i helgen. :p

hamzta sa:

Kan inte vara lätt... :) särskilt inte när spelet bara innehåller två snö-relaterade objekt i minecraft. :)

Snö finns i princip överallt och är inte svårt att göra snöblock av dom.
Så varför sälja? Är ju som att sälja Cobble, när det finns under all dirt!
 
hamzta sa:
Snö finns i princip överallt och är inte svårt att göra snöblock av dom.
Så varför sälja? Är ju som att sälja Cobble, när det finns under all dirt!

Det är inte snowblock det pratas om, det syns i shopen.
 
MineCraftKlumpen sa:
Så.. man kan lägga "platt" snö på marken, som ett täcke, som om det snöat.. till vilken nytta då?
Enda jag kan komma på är att lägga på tak där det inte snöar. Men att köpa platt snö när det finns gratis känns ju meningslöst. Samtidigt behöver man inte eventuellt slösa andra block (som snön ska läggas på)!
 
hamzta sa:
MineCraftKlumpen sa:
Så.. man kan lägga "platt" snö på marken, som ett täcke, som om det snöat.. till vilken nytta då?
Enda jag kan komma på är att lägga på tak där det inte snöar. Men att köpa platt snö när det finns gratis känns ju meningslöst. Samtidigt behöver man inte eventuellt slösa andra block (som snön ska läggas på)!
Man kan inte förflytta "platt" snö, och det finns ju folk som vill dekorera med det, precis som med gräs, trä osv osv.
 
ravvie sa:
hamzta sa:
MineCraftKlumpen sa:
Så.. man kan lägga "platt" snö på marken, som ett täcke, som om det snöat.. till vilken nytta då?
Enda jag kan komma på är att lägga på tak där det inte snöar. Men att köpa platt snö när det finns gratis känns ju meningslöst. Samtidigt behöver man inte eventuellt slösa andra block (som snön ska läggas på)!
Man kan inte förflytta "platt" snö, och det finns ju folk som vill dekorera med det, precis som med gräs, trä osv osv.

Var skrev jag att man kan förflytta platt snö?
Istället för att ha dirt + snö så kan man använda rena snöblock.

Sedan, sätt på dig glasögonen och läs detta:
Enda jag kan komma på är att lägga på tak där det inte snöar.
Vilket är dekoration.
 
hamzta sa:
MineCraftKlumpen sa:
Så.. man kan lägga "platt" snö på marken, som ett täcke, som om det snöat.. till vilken nytta då?
Enda jag kan komma på är att lägga på tak där det inte snöar. Men att köpa platt snö när det finns gratis känns ju meningslöst. Samtidigt behöver man inte eventuellt slösa andra block (som snön ska läggas på)!

Som dekoration :)
Sedan är inte platt snö gratis då det är helt omöjligt att få det där det inte snöar :)
 
hamzta sa:
Var skrev jag att man kan förflytta platt snö?
Istället för att ha dirt + snö så kan man använda rena snöblock.

Sedan, sätt på dig glasögonen och läs detta:
Enda jag kan komma på är att lägga på tak där det inte snöar.
Vilket är dekoration.

Man kanske inte vill ha snöblock?
Låt folk bestämma själva vad de vill göra med det.
Jag tycker det är skoj att staten säljer det , och om du inte vill ha det så ignorera att det är där och sluta vara så jäkla bitter på livet.
Tack och hej.
 
ravvie sa:
hamzta sa:
Var skrev jag att man kan förflytta platt snö?
Istället för att ha dirt + snö så kan man använda rena snöblock.

Sedan, sätt på dig glasögonen och läs detta:
Enda jag kan komma på är att lägga på tak där det inte snöar.
Vilket är dekoration.

Man kanske inte vill ha snöblock?
Låt folk bestämma själva vad de vill göra med det.
Jag tycker det är skoj att staten säljer det , och om du inte vill ha det så ignorera att det är där och sluta vara så jäkla bitter på livet.
Tack och hej.

Åh. Man är så bitter när man inte ser funktionaliteten i saker och ting. Hur mycket har vi talat Ravvie? Inte tillräckligt mycket för att du ska kunna dra den slutsatsen va? VA? Nej precis.
Antagelser och påhopp är folk bra på gällande denna servern. Känns som att komma in på dagis.
Hur ser du på en nisse som jobbar som kritiker? Bitter på livet?

Inte vill ha snöblock. Asså ravvie, seriöst. Ser du skillnaden här?
Vilka är snöblock och vilka är vanlig snö?
Du får gnugga pannan i 10minuter, sedan vill jag ha ett svar.

20110507150940.png

20110507150954.png


Förövrigt så smälts vanlig snö bort av torches, så att köpa snö och sedan råka ha en torch för nära, då är man ju körd. Eller är det modifierad snö?
Snöblock smälter iaf inte bort.
 
Tråd förstörd samt låst.
Får hoppas Arazand hann få ut lite nytta av den iallafall.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp