mannens34

Ny medlem
Jag och min kompis vi har spelat på xtralarge ett bra tag nu, det här är inte något som händer hela tiden men det är absolut något som händer alltför ofta. Detta måste uppmärksammas.

Vi har inte donerat och vi tycker att dem som inte har donerat får inte tillräckligt mycket uppmärksamhet då det gäller frågor eller hjälp i chatten. Måste man verkligen donera för att få uppmärksamhet?

Vi känner oss verkligen utstötta. Vi älskar den här servern men det är inte så kul när man ber om hjälp och det är väldigt många inne på servern och ingen svarar. Vi vet inte om det är andra som känner såhär därför tar vi upp det nu för att se om det bara är vi som känner så.

Så fort någon som har donerat skriver så får dem oftast svar direkt, medans vi får antingen vänta eller skriva flera gånger.

Vi menar absolut inget illa vi önskar bara mer uppmärksamhet.
Vi kan ge exempel på hur det går till om det behövs men jag tror det rätt uppenbart.

mvh mannens34 trecks500
 
Nja jag tror inte det har nödvändigtvis med att man har donerat att göra. Det har hänt väldigt ofta att folk ignorerar mina meddelanden också.
Jag skulle hellre säga att det beror mest på hur somliga intresserar sig mer i meddelanden från personer de känner. Surt jag vet, men människor är människor.

Du måste givetvis inte donera för att få uppmärksamhet och jag kan garantera att det inte blir skillnad om du donerar.

Nu när du hade modet att göra denna tråd så tycker jag att du förtjänar och ställa frågorna ni har funderat över här inne, som personerna ingame inte hade hyfs att svara på.
 
Känner inte alls till den bilden du beskriver, tyvärr har jag ju dock inte tid att vara inne så ofta nu för tiden..
Men givetvis ska man inte behöva donera för att få uppmärksamhet.
Jag kan lova att ingen admin noterar färgen på namnet och agerar därefter, iallafall.

Derekerium sa:
Nu när du hade modet att göra denna tråd så tycker jag att du förtjänar och ställa frågorna ni har funderat över här inne, som personerna ingame inte hade hyfs att svara på.
Låter som en utmärkt idé, ask away :)
 
Jag känner inte heller igen bilden du målar upp. Jag försöker allt som oftast att besvara alla frågor jag ser och struntar i vem dom är ifrån. Dock kan jag missa frågor ibland då det kan bli många på en gång. MSG svarar jag oftast på då jag ser dom bäst i chatten när det är full rulle i chatten och du skriver msg genom att skriva /msg ClowneN <meddelande> tex :)
 
Nu är inte jag någon admin, men jag kan inte heller riktigt se samma sak som ni. Vad jag har sett så är folk väldigt hjälpsamma i allmänt på servern, och har inte sett att frågor från någon som har ett vitfärgat namn blir mindre besvarade.

Själv så tänker jag inte ens på vilket färg namnen har och tycker det låter konstigt om nån nu skulle göra det.
Jag försöker alltid hjälpa till i den mån jag kan om jag nu inte är alldeles för inne i byggandet :)

Ett tänkbart scenario kan ju vara att de som är ingame för stunden inte har svar på just de frågor ni har ställt och av den anledningen inte kunnat svara. Vilket isåfall är förståeligt, alla kan ju inte sitta och skriva "Jag vet inte" i chatten :)
 
Känner inte heller igen detta, själv brukar jag försöka svara om ingen annan gör det oavsett om svaret blir jag vet inte eller jag har ingen anning just för att personen som ställer frågan ska veta att någon sett den iallafall :)

sen tror jag många är inne i sina byggen, eller sitter och pratar på TS eller liknande, jag vet själv att det då är väldigt svårt att hänga med i chatten samtidigt :)
 
Vad vi menar är att dom som donerat eller admins inte märker av spelare med den vita texten lika mycket som dom med färgad text. Sen ofc finns det ju spelare som ser vad man skriver men inte vet hur man gör. t.ex.. -Någon som är bra på redstone bygge? Och folk ser men ingen svarar för att dom inte vet något om det.
Men istället för att va tyst kan man väl svara ''nej'' eller nåt. :p

Och ett exempel var när jag skulle skriva till en admin om en tomt i xtraville, jag skrev i /whisper för att inte störa dom andra spelarna, men fick inget svar, så skrev igen och fick ytterligare inget svar. Och jag såg att han skrev i chatten. Så jag skrev i vanliga chatten och fick svar efter nån sekund. :). Jag vet inte om den adminen inte ser mina /whispers eller bara om han inte märkte det först.

Visst är det okej om man inte svarar första gången, men när man har frågat ett antal gånger så börjar man bli irriterad.
Det är inga speciellt viktiga frågor vi har, men fortfarande frågor man vill ha besvarade utan att behöva kolla youtube/andra info sidor.(vilket vi fått göra ändå) :(..

Men nu har vi inga direkta frågor vi ville bara kolla om det var fler som kände likadant och att chatten uppmärksammas lite mer oavsett om det är en vän eller inte. Fortfarande med-spelare vi snackar om. :)

Tack för mig.


Ps. Detta gäller såklart inte bara oss, alla ska få den uppmärksamheten dom behöver. :)
 
Det kan varit så att den admin du ville ha tag på var inloggad men AFK. Det kan vara bättre att då bara skriva admin eller namnet på den du söker vanligt i chatten, det plingar nämligen till i de flesta admins datorer då.

/sm6vit
 
Trecks500 sa:
v%C3%A4lkommen-till-spelmarknaden.jpg


:cool:
 
Tror nog bara det är något du inbillar dig, så var det inte förr och jag tvivlar på att det är så nu. Testa logga in på irc och skicka iväg en fråga där istället så kommer du garanterat få ett svar!

Lycka till! :)
 
Jag brukar svara på det mesta men ofta sitter jag i mina egna tankar eller pratar med någon på ts/skype så har inte så stor uppmärksamhet på just chatten. Men annars brukar jag försöka hjälpa alla även om personen inte har färgat namn eller inte :)
Sen är det ju en självklarhet om någon kommer in och skriver hej så skriver man tillbaka :)
 
inte för att det har så stor betydelse men JAG brukar som oftast totalignorera allt som inte skrivs i msg till mig.. (sen kan jag ju även notera att det mesta som jag tänkt hjälpa till med vad det gäller frågor och svar brukar som oftast bli besvarat innan ja ens hinner komma på svaret själv.. så de kan ju också bero på att jag är seg men ja...) så länge jag inte sitter och chattar med flera folk i chatten då... men det är för att jag sällan skriver i chatten alls...
ja brukar väl hälsa på folk och notera chatten till och från, men inte så mycket mer än det..
 
Tillbaka
Topp