virresss sa:
nu när jag har spelat på test servern skulle jag villja ha möjlighet att stänga av "God mode". fall skada och allt annat sådant skydd. specielt om man har donerat så sitter man fast med alla skydd och kan inte stänga av dem igen. det hela handlar om att få möjligheten till att vällja själv om man vill köra real survivle eller med alla skydden igång.
även om vi kunde få ett av och på kommando till reparera.
är detta möligt? :ugeek:

/gud på\av
/reparera på\av

Håller fullständigt med här, det skulle nog ge mer donationer också tror jag, ångrade själv ibland att man donerat just pga "godmode", även om det är fantastiskt ibland med, men kunde man stänga av/sätta på så vore det verkligen ett extra plus för att donera mer och oftare.. ;)
 
virresss sa:
nu när jag har spelat på test servern skulle jag villja ha möjlighet att stänga av "God mode". fall skada och allt annat sådant skydd. specielt om man har donerat så sitter man fast med alla skydd och kan inte stänga av dem igen. det hela handlar om att få möjligheten till att vällja själv om man vill köra real survivle eller med alla skydden igång.
även om vi kunde få ett av och på kommando till reparera.
är detta möligt? :ugeek:

/gud på\av
/reparera på\av
Håller med, bara läget sparas vid utloggning eller att default är på. Innan var ju god inte auto, och default var den av. Då kunde det bli lite jobbigt om man råkade bli disconnectad när man simmade i lava...
 
mich jag håller fullständigt med, det var ett par gånger man fick skrämmsel hicka av att befinna sig i lava när man loggade in
 
ravvie ville att jag skulle lägga in det här istället :).

jag skulle föreslå Multiverse 2 istället för Voxel portals 2.
den ända fördelen med voxportals använder vi inte ens, det här med tickets.
annars är Multiverse så mycket bättre och speciellt nu när de har delat upp pluginen i 4 dealar.
den är även väl uppdaterad med bukkit RB. som voxel port inte är. och mycket enklare att skapa portaler.


sen skulle jag gärna se att spelare har någon mölighet att skaffa portaler till sina enormt fina byggen
som leder till ett portal rum i xtraville så det blir lite som ett museum kanske.
men det skulle kosta mycket för att sätta upp en portal eller kosta lite varje gång någon använder portalen.
 
Mina tankar inför 1.9
Här är mina tankar om hur xtralarge kan förbättras och det är inte riktat som kertik eller något som måste göras utan mer som en ide bank. plocka det som låter bra och strunta i resten.

Tack granis för ditt enorma jobb du lägger ner på servern!
Att du inte tar dig an en lärling som kan hjälpa dig med uppdateringarna i mincraft. de andra saker som måste ta en enorm kraft och tid :)


1.9 karta
1.9 börjar närma sig och valet i om vi ska ha en ny karta eller fortsätta på den gamla.
nå vist är det coolt att vi har en ett år gammal karta och en av minecraft världens största.
nu vet jag inte om 1.9 blir väldigt bra genererad i en gammal karta. men jag skulle vilja se en ny karta i 1.9 för att bland annat få chans på nystart och möjligheten till att inte behöva röra sig en halvtimme för att komma ut i den nya delen. jag är här för att spela 1.9 och inte 1.2 som sagt och jag misstänker att alla kommer ändå att hålla sig där ute i 1.9 området.

Netherportaler
i 1.8 hitta de på ett nytt sätt att färdas en längre sträcka genom nether och sedan tillbaka till den vanliga världen. i vanilla 1.8 är 8 block i den normala världen är 1 block i nether. och den funktionen skulle jag vilja se på xtraville. multiverse är ett plugins som jag sagt tidigare indra poster, för att mixtra med världar och portaler som kan öka andvänings området för portaler.

På test servern hade vi väldigt kul med portalerna. det är något som inte bör stängas ute från servern.

Museum
jag skulle järana se något sätt att komma till alla underbara byggen mot en liten kostnad kanske. låt oss säga en portal station (Museum) där det finns ett antal portaler som leder till serverns finaste byggen. 20c och du har nu köpt dig en resa till Cave of Wanders. Både voxelport och Multiverse kan göra det men jag skulle rekomendera Multiverse.

Webbkarta
en annan bra sak är att ha möjlighet att markera ut var det finns sevädigheter på web kartan. på kommandot som sätter ut markörer är tillgänglig för alla men det kostar credits att sätta ut makören på web kartan. det är inte bara privat skydd och städer som är intresanta. Nu vet jag inte vilken Kart plugin/skript du använder granis men det finns alltid Dynmap som har allt som kan behövas i kart väg och sälla in exakt hur dynmap ska fungera.

Städer
du vet de som nästan dog ut när privat skydden kom. för att inte bara ge ut alla var ett privar område i den nya zonen så skulle jag föreslå bara städer där. vilket ger liv till nya städer som kan kanske fortsätta leva. och för att möjligtvis öka intresset för städer använd ett pugin som Towny eller factions men även residens är ett bra värktyg om inte något av de andra passar.
(gärna portaler och inte warps.)


Markand
En Elegant lösning är WebAuction. jag har dock inte testat detta själv än men det ser väldigt bra ut. men vet som sagt inte om det passar på servern. annars skulle jag nog köra samma som innan med skylltar men att små städerna får ta hand om det istället då det minskar antalet skyltar på samma ställe. och det blir lite roligare, kanske leder till handel mellan städer.

Spel gruppen
Jag fick bra feedback när jag anordnade tournamentet i spleef och även för WAR arenan.
Min tanke är att vi kanske skulle ha en grupp på 1-3 spelare som är veldigt aktiva. De får en viss summa credits att andända tilltournament och andra tävlingar 1 gång i veckan. kanske även hålla sessonger i pvp och spleef där spelare / lag klättrar på en stege och den som är övers vid sessongens slut vinner.

En liten film
Ett media team som skapar en Xtraville Film för youtube

Donatorer
det skulle kunna finnas lite fler nivåer av donering bonus
t. ex.
50kr = Repair + gud + färjad text (rank före namnet i blått [prefix])
100kr = En andra Värld+ (högre rank före namnet i lila[prefix]) få tillgång till minecart maina eller falsebook verktyg.
500kr = (högsta rank före namnet i gult[prefix]) ?Spout cape?

Economi
i tråden är det en hel del som kan hjälpa economin på servern så som portaler, commands med kostnad och försök att öka intresset av städer.

Länkar till Plugins som har nämts här.
http://dev.bukkit.org/server-mods/multiverse-core/
http://dev.bukkit.org/server-mods/dynmap/
http://dev.bukkit.org/server-mods/towny-advanced/
http://dev.bukkit.org/server-mods/factions/
http://dev.bukkit.org/server-mods/residence/
http://dev.bukkit.org/server-mods/war/
http://dev.bukkit.org/server-mods/webauction/

Det blev mycket text men jag hoppas att ni gillar det jag har skrivit och jag ber om ursäkt om jag stavat fel eller skrivit klydigt, men dyslexi är inte lätt :p. om du känner för att rätta texten “go ahead” här är en länk på google docs. höger klicka och gör en comment där det ska ändras tack https://docs.google.com/document/d/1Qs- ... t?hl=en_US
 
Virresss:

Du skrev man skulle plocka just det som var bra. Men jag vill gärna få fram min åsikt då om jag är tyst så kan det tolkas som medgivande/medhållande/att jag tycker lika :p. Gillade inte "jag är här för att spela 1.9 och inte 1.2 som sagt och jag misstänker att alla kommer ändå att hålla sig där ute i 1.9 området."
då det inte stämmer om mig och jag misstänker en del andra.

I 1.9 tänker jag fortsätta med mitt nuvarande pågående bygge, och hade helst velat vara kvar på samma karta som alla andra spelar på under tiden. Att 1.9 kommer i utkanten i min syn är bara bra då folk kommer äventyra ut över världen mer istället för att hålla sig i mitten. Är någon här för att spela 1.9 och inte 1.2 så kan dom göra det hur mycket dom vill, ute i kanten. :p Men det är min åsikt och jag respekterar din. Och blev imponerad över hur mycket du samlat ihop och den tid det syns att du lagt ner på listan. Fint jobbat! :)

Är säker på att oavsett hur det än blir så kommer xtralarge bli grymt när 1.9+ kommit och länge därefter. Hoppas jag inte gick på några tår genom att uttrycka min synpunkt på en av sakerna i din lista. En hel del andra där var saker jag håller med om. Kan uttrycka mig om det senare då detta var lite mer till min oro något jag inte vill ska hända.
 
dock städer begränsar ditt bygge till en viss stil eller storlek de som vill bygga något större och samla ihop sina saker har ingenstans att göra detta. städerna försvinner inte pga det då de bildas för gemenskapen dock att man lägger in regler hur nära privatskydd får ligga varandra då det är den delen som gör att städer dör ut. när det kommer nya städer så dör de gamla och spelarna bygger på de nya och så vidare.
 
Återigen en personlig åsikt, som till viss del kombinerar de ovan. Portaler till "nya" kartan kanske? då kan alla få som de vill. Både ha kvar sitt gamla bygge och vill man traska 300 mil kan man det vill man "ta taxi" för 10 c änvänder man portalen. Det kan skapa en helt annan aktivitet och troligen även en annan gemmenskap. Sedan gillade jag dina förslag på donations nivåer, även om jag även tror på ngn form av tidsbegränsning ( typ 6 månader) .
 
Jag tycker inte att vi ska byta ut kartan. Vill man bara vara ute i den nya terrängen kan man vara det, och vill man vara i gamla världen kan man vara det. Om man vill ha en nystart kan man ju dumpa alla sina saker i kistor eller sälja/ge bort. Man behöver ju inte reseta hela servern bara för det.

Warps till nya terrängen låter bra, är rätt långt ut. Eller så kan man kanske göra en ny parallell värld till det, ungefär som nether, då slipper man konstiga terrängövergångar också.
 
1.9 karta
1.9 börjar närma sig och valet i om vi ska ha en ny karta eller fortsätta på den gamla.
nå vist är det coolt att vi har en ett år gammal karta och en av minecraft världens största.
nu vet jag inte om 1.9 blir väldigt bra genererad i en gammal karta. men jag skulle vilja se en ny karta i 1.9 för att bland annat få chans på nystart och möjligheten till att inte behöva röra sig en halvtimme för att komma ut i den nya delen. jag är här för att spela 1.9 och inte 1.2 som sagt och jag misstänker att alla kommer ändå att hålla sig där ute i 1.9 området.

Jag hade inte tänkt mig att en nya karta skulle byta ut den gamla. min tanke var mer så att vi kanske skulle starta en helt ny i 1.9 men behålla den gamla. sätta upp portaler i mellan de två världar. vad jag har läst mig till så kommer inte bli en bra övergång mellan 1.7 -1.8 - 1.9 bland annat kommer det bli hårda kanter och biodoms komme inte stämma.

det var en annan sak jag skrev dåligt. jo vist kommer vi att fortfarande bygga i de gammal men det kommer att bli mindre. oavsätt om det blir en ny karta eller inte så behövs det något sätt att ta sig ut ditt på ett lättare sätt om det är via nether eller snabb portaler.

min ide var lite mer att göra en adventure map och den gamla som är lite lugnare kanske till och med utan monster.
 
snysty sa:
En ny forumsektion där man kan köpa och sälja av/till andra spelare.

om jag inte minns fel så ska de väl finnas en online funktion där man kan ha sin market på tex forumet.. har för mig att någon nämnt det tidigare och jag har för mig att jag sätt ett sånt mod..

en annan sak jag är sugen på är en ordentlig prislista här på forumet.. då mitt antivirus hatar fuskbugg.se eller vad de nu heter så kan jag inte ta hem den befintliga.. sen värkar det som att folk inte förlitar sig på den så mycket iaf.. så det skulle vara kul att se lite grundläggande priser på saker och ting.. sen är de ju upp till folk att pruta och så.. men iaf :)
 
sloud sa:
om jag inte minns fel så ska de väl finnas en online funktion där man kan ha sin market på tex forumet.. har för mig att någon nämnt det tidigare och jag har för mig att jag sätt ett sånt mod..

en annan sak jag är sugen på är en ordentlig prislista här på forumet.. då mitt antivirus hatar fuskbugg.se eller vad de nu heter så kan jag inte ta hem den befintliga.. sen värkar det som att folk inte förlitar sig på den så mycket iaf.. så det skulle vara kul att se lite grundläggande priser på saker och ting.. sen är de ju upp till folk att pruta och så.. men iaf :)
Jo, det vet jag, men det skulle vara roligt med ett köp o sälj forum också.

Håller med dig. Det skulle vara riktigt nice med en prislista. :)
 
Prislista är ju lite överskattat då det mer är tillgång/efterfrågan som styr. Om man har ngt som är svårt att hitta så skulle ju en prislista förstöra nöjet att hitta ngt ovanligt.
 
Skulle vilja kunna köpa Mossy/cracked Stone Brick för en vettig summa.
98: Stone Brick
0: Normal
1: Mossy
2: Cracked
då de inte går att hitta på xtralarge.

förslag på pris 1 - 2c st

Edited spider web hade varit nice också
 
Det hade varit bra om man kunde få daily av att sälja kokött också. Det verkar ju lite lättare att få kokött än griskött så kanske 1c per rå och 2c per grillad?
 
Jag vill ha tillbaka portalerna till städer som det var i början, mycket härligare än /warp. Har för mig att du sa att du skulle fixa det för någon månad sen Granis ;). Förstår om du har har mycket för dig men skulle uppskattas. Hoppas också att ni kör på den stora vita spawnen där det redan sitter några portaler. Och hoppas också på att ni inte tar bort Greveholm som första portal ;).
 
Har ett förslag ang skatten.
Jag vet inte riktigt hur skatten fungerar i dagsläget men den drar en procentdel av de man har i sin plånbok om jag inte är helt fel ute.

Vore de inte mer logiskt att den drog ~25% av de man tjänar istället?
Jag menar man skattar ju inte på de man redan har i börsen i verkliga livet.
 
bomanski sa:
Har ett förslag ang skatten.
Jag vet inte riktigt hur skatten fungerar i dagsläget men den drar en procentdel av de man har i sin plånbok om jag inte är helt fel ute.

Vore de inte mer logiskt att den drog ~25% av de man tjänar istället?
Jag menar man skattar ju inte på de man redan har i börsen i verkliga livet.

Det är ju en bra tanke så, men den metoden har dessvärre tiden bevisat att det inte fungerar
då det finns spelare som inte säljer/köper nåt utan sitter på sina högar med credits.
Det i längden orsakade att vissa hade enorma summor, medans andra knappt hade nånting
(inklusive Corningstone).
Granis införde den dagliga skatten just därför, för att förhindra en obalans i ekonomin,
eftersom det bara finns ett visst antal credits i omlopp. :cool:
 
Tillbaka
Topp