Jag instämmer i allt som Derekerium har skrivit..
vissa bitar är precis så som jag tänker/tycker också..
även när de gäller min egen ansökan till den här servern och mina förhoppningar!
 
Måste fråga om ni är medvetna om hur man registrerar sig idag eftersom ni anser att det känns oseriöst? Jag vill påstå att det är svårare idag att bli medlem än när ni skrev A4 för att komma in.

Ni har kommit med synpunkter på ansökningarna men någon hinderbana för att registrera sig känns inte aktuellt om ens nödvändigt så utöver det vad har ni för förslag som skulle göra det mer "seriöst" enligt er?
 
ClowneN sa:
Måste fråga om ni är medvetna om hur man registrerar sig idag eftersom ni anser att det känns oseriöst? Jag vill påstå att det är svårare idag att bli medlem än när ni skrev A4 för att komma in.

Ni har kommit med synpunkter på ansökningarna men någon hinderbana för att registrera sig känns inte aktuellt om ens nödvändigt så utöver det vad har ni för förslag som skulle göra det mer "seriöst" enligt er?
Att folk skriver längre ansökningar, 'nuff said.
 
Om alla admins säger att det har blivit färre griefers och liknande, så är det väl inget att snacka om. Men jag kan hålla med om att ansökningarna verkar enklare än när jag gick med, men jag vet å andra sidan inte ens hur formuläret ser ut.

Så jag tycker att vi ska ha det som det är så länge det fungerar bra :)
 
DaggmaskX sa:
ClowneN sa:
Måste fråga om ni är medvetna om hur man registrerar sig idag eftersom ni anser att det känns oseriöst? Jag vill påstå att det är svårare idag att bli medlem än när ni skrev A4 för att komma in.

Ni har kommit med synpunkter på ansökningarna men någon hinderbana för att registrera sig känns inte aktuellt om ens nödvändigt så utöver det vad har ni för förslag som skulle göra det mer "seriöst" enligt er?
Att folk skriver längre ansökningar, 'nuff said.

Men kom igen, det var lite väl för surt och omoget svar.

Försök och vara rationell och bekräfta dina perspektiv inför dem. Så de kan se det ur vår synvinkel och eventuellt relatera sig till det. Just nu har de ytterligare egna synvinklar som är redigt annorlunda från vår. De kan nämligen se hela processens gång, där vi kan bara se början och resultatet. Det påverkar väldigt mycket deras och våra åsikter i situationer som denna.

Till moderatorerna, vi kräver inte att de skriver långa ansökningar eller för predikan. Vi menar att vi önskar mest att de kunde lägga mer entusiasm på deras ansökningar som vi lade i våra. Vi hoppades på att få spela med personer utav samma sort som oss, och det är aningen oroväckande när personer som ansöker hit, gjorde det bara för att servern visar sig vara populär att man antar det bör vara fler spelare online samt det är svensk server.

Det var till exempel en kille som ansökte hit en gång med otrolig simpel ansökningsform. Han godkändes och samma dag som han gick in i servern spenderade han x antal timmar med att tjata gång på gång om hur man hittar tomt, vad man ska göra för att hitta sin tomt, hur man vet om en tomt är tillgänglig, m.m... Vi försökte vägleda och hjälpa honom så mycket vi kunde men efter ett tag tog bland annat jag modet att fråga om han har läst reglerna, samt nybörjarguiden för det skulle vara väldigt hjälpsamt material för honom. Han tog illa upp och kände sig anklagad. Tyvärr gav jag inte upp, jag och flera ställde samma fråga varje gång han upprepade sin fråga om hur man hittade en tomt, trots att fler av oss redan gett honom instruktioner.
Jag citerar ett ungefärligt exempel på hur han skrev så ni får en inblick av vår upplevelse ur detta:
Ja jag har läst reglerna!!!! Jag läste det tre gånger innan jag loggade in!!!!!!!!!
Han var 26 år gammal.

Det är just sådant vi inte vill ha på servern.
 
Jag förstår vad du menar Derekerium. Dock är det en väldigt fin balansgång för ingen vill heller ha en tom server.. För att använda en metafor så har vi egentligen bara två lägen, helt öppen dörr eller dörren nästan stängd.

För att den här tråden ska leda någonvart måste vi få in fler konkreta exempel för att lyckas få dörren på vid gavel. Problemen jag ser är främst tiden admins måste lägga ned samt vad man ska ange som bedömningskriterier.

Jag själv är ingen hejare på att bygga och skulle inte lyckas bli godkänd enbart med hjälp av "bilder på tidigare byggen", t.ex. Är jag då inte välkommen?
Vi hade ju också (åtminstone minns jag det så) en stor andel griefers och allmänna "nötter" som blev medlemmar även när det var lite svårare att ansöka.
 
Jag har ett förslag till ansökan:

Man har en ansökan som i grunden är som det var från början, dvs man skriver in nick osv och en siffra från regelsidan (plus ev från nån annan sida). Skillnaden är att det även görs en automatisk sökning på mcbans (om det inte går att söka där automatiskt faller tyvärr hela iden) och användaren får en eller flera frågor om reglerna, slumpat från en lista med frågor. Ja/nej-alternativ borde vara smidigast. Klarar man frågorna och inte har nåt på mcbans blir man godkänd automatiskt, utan att en admin behöver kontrollera.

Har man nåt på mcbans får man göra en ansökningstråd som idag och försöka ge en trovärdig förklaring, om admins köper förklaringen och man klarar resten av registreringen blir man godkänd.



Då håller man de med bans borta och kontrollerar bättre om folk har läst reglerna, samtidigt som admins oftast inte behöver göra nåt. Bara det funkar med autosökning på mcbans tror jag att det kan funka bra.
 
Michaelo90 en av de saker som det faller på är ju att det bara är ett fåtal som skickar till Mcbans, men resten låter ju vettigt. Men manuell sortering/ utslagning eller vad man nu ska kalla det kommer vi nog inte ifrån
 
Jag tycker att det är bra som det fungerar i dagsläget :)

Jag skulle vilja föreslå att det skickas ett välkomstmeddelande automatiskt
när man blir godkänd där det länkas till nybörjarguiden (den behöver uppdateras btw ;)).
Då många nya medlemmar t.ex inte vet om att man får en gratis tomt i Xtraville
 
granis sa:
Ett alternativ är ju att inte tillåta gäster in på servern. Dock tycker jag det är en kul grej, att man kan få inspektera servern innan man bemödar sig med en registrering..
En creativeserver kopia av servern kanke?
Om detta skulle funka...
 
Ursäkta om jag återupplivar en gammal tråd, men nån snackade ju om en Xtralarge tour video där man får se lite av vad som finns på servern...

Skulle man inte kunna skippa guests och ha den videons som 'förhandsgrandskning' istället?
Eller kanske att man låter bli att banna folk tills dom faktiskt är riktiga medlemmar (osäker på om detta skulle funka dock)?
 
Eiliya sa:
Ursäkta om jag återupplivar en gammal tråd, men nån snackade ju om en Xtralarge tour video där man får se lite av vad som finns på servern...

Skulle man inte kunna skippa guests och ha den videons som 'förhandsgrandskning' istället?
Eller kanske att man låter bli att banna folk tills dom faktiskt är riktiga medlemmar (osäker på om detta skulle funka dock)?
Ja, om du menar XtraLarge Movie:n så är den ännu work in progress... Fast jo, bara vi får den klar och fixad så är detta ju också en möjlighet... Men att se på video är ju inte lika roligt som att se på "the real thing"... Nja... Båda? :)
 
Nej jag tycker det är perfekt att de låter gäster, med begränsningar få besöka servern.
För nämligen såhär, var det mitt besök hos servern, som gäst som frestade mig att registrera.

Att låta folk gästas hos Xtralarge ska inte nödvändigtvis locka nya medlemmar, utan det ska ge dem en inblick över hur det vore att uppleva spelmiljön hos Xtralarge, så de sedan kan väga för- och nackdelar, för att underlätta sina beslut.
Enligt mig, att besöka servern svarar på alla frågor och funderingar man har, angående om man bör eller ej välja just Xtralarge. Det är som att få öppna förpackningen och ta en titt på föremålet, innan man beslutar sig för och köpa det.

Just nu syftar jag på seriösa, långvariga spelare som vill spela under mer gripande regler, än bara avkopplat tidsfördröjning. Xtralarge är en av de server, som hör till den klassen. Vore en spelare villig att spela i en seriös server, så vore denne också kräsen om vilken server den väljer att spela på.
 
Tillbaka
Topp