sloud

Känd medlem
Är de nån mer än jag som sitter och väntar på Diablo 3?
själv så förbokade samt förbetalade jag det för 4 år sedan.. och idag fick jag detta:

DIA3beta.png
 
Taggar ihjäl mig inför Diablo3, jag o ett stort gäng polare har väntat sen D2 Patch 1.10 kom runt 2001-2002. Kommer dock vara ovant att inte ha allt som vi hade på den tiden... alla hade minst 20st bankgubbar fyllda med lvl70+-uniques och lvl1-70 drogs på ~3h med våra (halvfula) knep.

Och självklart spelade vi bara Closed Battlenet - Hardcore. Få spel får adrenalinet att pumpa som att gå en HC-duell-turnering med sina perfekt byggda lvl70-gubbar och förbestämda regler (vi förbjöd ith-items och all form av dmg-reduction, annars hade man bara stått o bankat på varandra tills nån somnade eller pingade ur)

Inget annat spel jag spelat har heller varit drygare att dra till maxlvl i, trots en perfekt statsad novasorc tog varje sista lvl veckor av cowruns att ta sig igenom.

Nu tror jag att jag måste gå o leta igenom lite gamla screenshots för att hitta mer nostalgi :)
 
Har själv fått privilegiet att vara betatestare på amerikanska servrar, och tycker att
allt ser rktigt bra ut hittils.
Det man inte har fått testa ännu är att sälja saker på Auction House, men man har fått en
viss summa slantar man kan köpa med, för att testa.

Auction House kommer ju nu låta spelarna sälja sina värdeföremål för antingen ingame pengar eller riktiga pengar.
Diablo 3 har ju en oerhört stor item lista och crafting kombinationen är näst intill oändliga,
så man kan faktist tjäna en hacka om man har tur.

Dom 5 klasserna man kan spela är riktigt fiffiga måste jag säga, bl.a klassen "Monk". Dom är väldigt olika i sina utföranden vad gäller stil, utseened och abilitys, men en sak har dom gemensamt, deras kraft animationer är helt sanslöst sjukt snygga.
Den som gillade Diablo 1,2 kommer ju definitivt att gilla 3:an.
Dom har sagt att det finns en del överraskningar som kommer med den färdiga releasen, men som betatestare så vet inte vi heller vad det kan vara.
Finns en del spekulationer om en pet som man kan gå runt med.
Det finns redan "pet scrolls" som man använder för att få fram en liten kompanjon som följer efter dig och plockar upp guld/föremål åt dig, men det är allt dom gör.
Kanske man får en pet som attackerar? vem vet :cool:

Co-op systemet är bra utfört (blizzard har haft nästan 10 år på sig att förfina detta med WoW, så nåt annat kan man inte förvänta sig), däremot behöver vissa saker finjusteras vad gäller "packet-flödet" mellan servrar och spelare/spelarna.
Det kan bli extremt laggigt när 4 personer använder sina attacker/animationer sammtidigt.
Men som sagt, har varit betatestare 2001 för WoW och den var minst like laggig om inte mer då också.
Beta är alltid beta, det kommer man inte ifrån.

Vilket fall som helst, så spelar jag den dagligen för att rapportera buggar osv, det är kravet man desvärre har som betatestare, man får delvis njuta och delvis måste man analysera allt noga. :cool:
 
ZENdog sa:
Har själv fått privilegiet att vara betatestare på amerikanska servrar, och tycker att
allt ser rktigt bra ut hittils.
Det man inte har fått testa ännu är att sälja saker på Auction House, men man har fått en
viss summa slantar man kan köpa med, för att testa.

Auction House kommer ju nu låta spelarna sälja sina värdeföremål för antingen ingame pengar eller riktiga pengar.
Diablo 3 har ju en oerhört stor item lista och crafting kombinationen är näst intill oändliga,
så man kan faktist tjäna en hacka om man har tur.

Dom 5 klasserna man kan spela är riktigt fiffiga måste jag säga, bl.a klassen "Monk". Dom är väldigt olika i sina utföranden vad gäller stil, utseened och abilitys, men en sak har dom gemensamt, deras kraft animationer är helt sanslöst sjukt snygga.
Den som gillade Diablo 1,2 kommer ju definitivt att gilla 3:an.
Dom har sagt att det finns en del överraskningar som kommer med den färdiga releasen, men som betatestare så vet inte vi heller vad det kan vara.
Finns en del spekulationer om en pet som man kan gå runt med.
Det finns redan "pet scrolls" som man använder för att få fram en liten kompanjon som följer efter dig och plockar upp guld/föremål åt dig, men det är allt dom gör.
Kanske man får en pet som attackerar? vem vet :cool:

Co-op systemet är bra utfört (blizzard har haft nästan 10 år på sig att förfina detta med WoW, så nåt annat kan man inte förvänta sig), däremot behöver vissa saker finjusteras vad gäller "packet-flödet" mellan servrar och spelare/spelarna.
Det kan bli extremt laggigt när 4 personer använder sina attacker/animationer sammtidigt.
Men som sagt, har varit betatestare 2001 för WoW och den var minst like laggig om inte mer då också.
Beta är alltid beta, det kommer man inte ifrån.

Vilket fall som helst, så spelar jag den dagligen för att rapportera buggar osv, det är kravet man desvärre har som betatestare, man får delvis njuta och delvis måste man analysera allt noga. :cool:
Du kan dock bli av med detta beta konto av denna post. :/ du har troligast skrivit under en NDA, dvs att du inte ska avslöja nått om spelet och dess buggar. :p
Egentligen får man väl knappt säga att man betatestar enligt somliga NDA:s...

Angående Diablo 3... Hmmm. Blir kanske att testa det i framtiden nångång. Spelade tvåan och hade kul tills en kompis som vi spelade skulle ha sin nekromantiker med snurrande benrustning och massa skelett... Det pallade inte min dator så min paladin hoppade fram i världen och dog direkt om han var på sin plats i främsta ledet. Slutade spela det då och har inte tagit upp det igen. :/
 
SoreBeard sa:
Du kan dock bli av med detta beta konto av denna post. :/ du har troligast skrivit under en NDA, dvs att du inte ska avslöja nått om spelet och dess buggar. :p
Egentligen får man väl knappt säga att man betatestar enligt somliga NDA:s...

Angående Diablo 3... Hmmm. Blir kanske att testa det i framtiden nångång. Spelade tvåan och hade kul tills en kompis som vi spelade skulle ha sin nekromantiker med snurrande benrustning och massa skelett... Det pallade inte min dator så min paladin hoppade fram i världen och dog direkt om han var på sin plats i främsta ledet. Slutade spela det då och har inte tagit upp det igen. :/

Inte alls. Jag har varit beta testare i ca 15 år.
Är det nåt jag har lärt mig så är det läsa avtalen.
Blizzard har inte kunnat denna gång begränsa informations spridningen då spelet har varit under "produktion" dom senaste 9 åren.
Därför kan jag i detalj beskriva spelet i ett allmänt forum som inte har några som helst kommersiella syften.

Det är även allmänt "känt" inom betatest-comunity att idagsläget så vill företagen att information ska läcka ut mer eller mindre, då det är gratis publicitet och hype.
Nåt som har visat sig vara bättre på alla punkter än vanlig reklam.

Jag är inte orolig, och du behöver inte vara orolig :cool:
 
ZENdog sa:
Inte alls. Jag har varit beta testare i ca 15 år.
Är det nåt jag har lärt mig så är det läsa avtalen.
Blizzard har inte kunnat denna gång begränsa informations spridningen då spelet har varit under "produktion" dom senaste 9 åren.
Därför kan jag i detalj beskriva spelet i ett allmänt forum som inte har några som helst kommersiella syften.

Det är även allmänt "känt" inom betatest-comunity att idagsläget så vill företagen att information ska läcka ut mer eller mindre, då det är gratis publicitet och hype.
Nåt som har visat sig vara bättre på alla punkter än vanlig reklam.

Jag är inte orolig, och du behöver inte vara orolig :cool:
Check, var länge sedan jag betatestade (förutom mc och nu Secret World).
Vet att nått av det jag testade var det så illa att man kunde bli bannad från spelet om man avslöjade saker. Men det är sant, är lite andra tider nu. Nästan all reklam är bra reklam. :)
 
Är taggad som f*n för Diablo III , det kommer nu på tisdag (15maj) och jag och många av mina polare har sett fram länge att få köra detta tillsammans!!!!
 
själv så förbeställde jag spelet (och betalade det) vid 2008 xD så nu är de äntligen dags! :) lagom till min födelsedag.. awesome present! :)
 
Well, keep the thread flowing!
Nu när Diablo 3 har varit ute ett tag, vad tycker ni?
Jag ger en 9a för grafiken, alltid gillat hur sådana här spel görs :)
Jag ger en 6a för de olika akterna och questen, tyckte storyn var alldeles för kort ( Och nej jag ruschade inte igenom den..)
Svårighetsgraderna är alldeles för enkla.. Folk tog ju diablo på inferno redan efter en vecka eller något sådant vilket är tråkigt.

Vad tycker ni? Ger spelet 8 overall :)

Förresten, provide them battletags! Så kan vi ju köra någon gång, sitter just nu i inferno act 2 ( hata,hata,hata kulle...) Martin#2744 :) :D
 
Det enda som räcker för att klassa spelet som radikalt episkt är Whimsyshire. Resten är irrelevant.

Om jag ska betygsätta spelet, skulle jag ge det en 9. Grafiken får en 10, då de även har eventuell stöd för 3D, vilket ser redigt bra ut enligt mig. Spelupplevelsen, animationer, uppdrag och liknande får en 9, spelet gjorde det lönt av sig efter all dess förseningar.
 
Har bara spelat gäst-delen och baserar detta efter den upplevelsen.

Jag tycker att det va sämre än 2an.
Grafik i all ära, men känslan va borta.
Det som ska vara designat för att fånga nya spelare imponerade inte...

Kommer inte köpa spelet och är glad att jag fick ett gäst-pass så jag kunde evaluera innan. + till blizzard för det.
 
Ingen som känner för att hjälpa en liten dålig Wiz med 33k dmg i inferno act 2? Har lite svårt att överleva med 20k hp :p
 
Tillbaka
Topp