granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Hejsan,

Jag kommer i den här tråden utgå från att monster fungerar och är aktiverade, men att dom inte spawnar i städer.
Det här är några förändringar jag vill göra och som förmodligen kommer implementeras framöver:

1. /god - skyddar endast mot lava, vatten och falldamage. Falldamage enablat för icke-donerare.

2. reserverad slot - en slags prenumerationsgrej per månad, alternativt en billig smstjänst om man bara vill komma in en viss kväll eller så?

3. donerare får utöver den omgjorda /god möjlighet att stacka mat (och kanske nåt annat?)

4. det finns "mer åtråvärda" zoner att mina ur, MEN där är PVP enablat så där är man på egen risk.

5. fler personliga "warps" i form av /home och /work. Kanske mot credits? dock tas alla vanliga warps bort och byts ut mot "fysiska" motsvarigheter, t.ex. portaler från /spawn

6. personlig skydd kan införskaffas mot creditskostnad

7. en global chatkanal som man får tillgång till först efter någon slags motprestation eller passerad tid. annars gäller lokal/stads-chat eller en 'nybörjar'-chat

8. Battle Royale ö för ultimat survival of the fittest pvp-tävling, utförs på ett område som vanligtvis är låst och man kan bara vara med ifall man tömt sitt inventory. Lastman standing! Creditspriser, åskådarplatser i himlen?


Ni får gärna säga vad ni tycker om förändringarna, men framför allt är jag intresserad av att höra fler förbättringar samtidigt som det blir lite Survival i spelet, även då man donerat.

VILL MAN VERKLIGEN inte dö så får man alltså hålla sig till städer nattetid, och bara gå ut när det är ljust :p
 
att kunna reparera sina verktyg står högt upp på önskelistan. Kanske i en anna form än idag så man måste till sitt hus för att göra det kanske. Reserverad slot absolut, finns inget mer irriterande än när man inte kommer in och man har en timme över.

Dock får du gärna förklara personligt skydd lite mer.
 
bigsteffe sa:
att kunna reparera sina verktyg står högt upp på önskelistan. Kanske i en anna form än idag så man måste till sitt hus för att göra det kanske. Reserverad slot absolut, finns inget mer irriterande än när man inte kommer in och man har en timme över.

Dock får du gärna förklara personligt skydd lite mer.

Reparera sina verktyg kommer man få fortsätta med. Alternativt att dom inte går att reparera, men får 10x högre durability eller så. För att inte minska diamantvärdet allt för mycket. Detta förutsätter ju dock att fuskare elimineras också. Senare problem.

Med personlig skydd menar jag att göra verklighet av förslagen i den andra tråden, t.ex. 1000c så får man skydda sitt område ute i de vilda, förutsatt att de inte är för nära någon stad eller annans yta. Detta kommer bli vettigare i takt med att kartan expanderas. Jag räknar med minst dubbla kartstorleken vid nästa update då filformatet förbättrats..
 
ok då förstår jag vad du menar med pers skydd. fler warps känns som en underbar idé den med när jag fick suga på karamellen lite. Så simcity spelare som jag blir alltså hänvisade till städerna för gott? :?

Eller om vänder på det jag kommer köpa massor diamanter eftersom mina svärd kommer ryka i samma takt som jag retar upp zombies
 
bigsteffe sa:
ok då förstår jag vad du menar med pers skydd. fler warps känns som en underbar idé den med när jag fick suga på karamellen lite. Så simcity spelare som jag blir alltså hänvisade till städerna för gott? :?

Eller om vänder på det jag kommer köpa massor diamanter eftersom mina svärd kommer ryka i samma takt som jag retar upp zombies

Hm. Nja, jag vill gärna få simcity-spelarna (som jag själv) nöjda också! Vi kommer säkert finjustera fram och tillbaks flera gånger innan vi hittar rätt :cool:
 
Älskar "Battle Royale ön", hade planer på att lägga fram något liknande förslag! Typ att två små lag dumpas på en ö och ska överleva längst. Lite Robinson, fast med svärd och grovkalibriga maskingevär.
 
Om du behöver cash kan du alltid sälja creds vs pengar, jag är dock själv emot de och kommer inte att lägga pengar på "e-valuta" men finns säkert folk med pengar över som är villig
Sen tycker jag allt låter strålande, längtar till större map/köpa mark, PVP :twisted: och monster drool
 
nån form av ikon på HUD som visar att /god är på, irriterande när man har reloggar några ggr å inte lagt på de igen
 
granis sa:
Jerou sa:
Gillar verkligen känslan av odödlighet även vs monster, men man kan ju inte få allt. :mrgreen:

granis sa:
4. det finns "mer åtråvärda" zoner att mina ur

Wut?

Wut! :D
Jag tänker nån slags zon som resettas ganska ofta, så det alltid finns grymt med outforskade grottor och diamanter redo att hackas!

sweet! du får nästan ringa in det på kartan, så man vet att man är i rätt område sen :)
 
Jag tycker det vore bra om man kunde skriva exempelvis /warp sva, istället för svartlien, som det är med när man tpar till andra spelare.
Ingen stor sak, men borde vara lätt att fixa, och som underlättar en del:)
 
Infate sa:
Jag tycker det vore bra om man kunde skriva exempelvis /warp sva, istället för svartlien, som det är med när man tpar till andra spelare.
Ingen stor sak, men borde vara lätt att fixa, och som underlättar en del:)

Det tycker jag låter som ren lättja
 
Tillbaka
Topp