granis sa:
Laumola96 sa:
Jaa asså typ, fast inte som ett spelmode som the walls är. Menar som en fortgående värld... precis som våra vanliga världar just nu! :)

Precis likdant fast inga städer, inga regler..! Man kan ge sig ut ensam, man kan gå ut 2 o 2 eller skapa en clan som man drar ut och gör ett gömt läger med, man samlar ihop sina resurser och hittar dias, bygger gear. Man kan försöka muta någon med information så man får reda på kordinater till deras läger osv osv... allt är tillåtet, man mot man... All in !
På sätt och vis gillar jag idén, men samtidigt oroas jag enormt för den osämja som kommer skapas... :oops:

Vi kan väll alltid testa...? Gillar iden!
 
På sätt och vis gillar jag idén, men samtidigt oroas jag enormt för den osämja som kommer skapas... :oops:


Joo jag förstår, du menar att folk blir arga och ledsna när de loggar in och ser att deras chest med diamondgear är tom och att deras by står i lågor? :twisted:

Kanske borde man ha en liten "Terms of Agreement" som alla som vill va med på gamemodet måste acceptera? Där det bland annat står att man får tåla eventuella förluster men samtidigt tåla att vara en ödmjuk vinnare. "Graceful in defeat, but humble in victory!"

Vad sägs?
 
Laumola96 sa:
På sätt och vis gillar jag idén, men samtidigt oroas jag enormt för den osämja som kommer skapas... :oops:


Joo jag förstår, du menar att folk blir arga och ledsna när de loggar in och ser att deras chest med diamondgear är tom och att deras by står i lågor? :twisted:

Kanske borde man ha en liten "Terms of Agreement" som alla som vill va med på gamemodet måste acceptera? Där det bland annat står att man får tåla eventuella förluster men samtidigt tåla att vara en ödmjuk vinnare. "Graceful in defeat, but humble in victory!"

Vad sägs?

Jag är inte alls intresserad av en sådan värld.
Vi har några pvp aktiviteter, som hungergames och att vi testat the walls, samt pvp arenor lite varstans. Tycker det kan stanna där!

/sm6vit
 
sm6vit sa:
Laumola96 sa:
På sätt och vis gillar jag idén, men samtidigt oroas jag enormt för den osämja som kommer skapas... :oops:


Joo jag förstår, du menar att folk blir arga och ledsna när de loggar in och ser att deras chest med diamondgear är tom och att deras by står i lågor? :twisted:

Kanske borde man ha en liten "Terms of Agreement" som alla som vill va med på gamemodet måste acceptera? Där det bland annat står att man får tåla eventuella förluster men samtidigt tåla att vara en ödmjuk vinnare. "Graceful in defeat, but humble in victory!"

Vad sägs?

Jag är inte alls intresserad av en sådan värld.
Vi har några pvp aktiviteter, som hungergames och att vi testat the walls, samt pvp arenor lite varstans. Tycker det kan stanna där!

/sm6vit
instämmer med sm6vit... en av de största sakerna med den här servern är att den är griefing fri.. och jag tycker det ska hållas så, sen när man kör vissa survivalmaps som just hungergames så är det en helt annan sak... det spelas under loppet av en viss tid och är inte aktivt hela tiden.. jag gillar inte den här idéen..
 
Nehepp, va sånna då ;)

Tyckte bara det skulle vara kul med omväxling, det blir lätt så att många av oss tröttnar av att bo i en väl utvecklad stad med färdiga farmer av alla dess slag och bara springer runt och gör absolut ingenting. Då hade detta varit ett bra alternativ. Sen erat "denna server är griefingfri" argument tycker inte jag är bra någonstans, man har en hel värld som är griefingfri, så det argumentet är in mycket att hänga i gran måste jag säga :lol:
 
Laumola96 sa:
Nehepp, va sånna då ;)

Tyckte bara det skulle vara kul med omväxling, det blir lätt så att många av oss tröttnar av att bo i en väl utvecklad stad med färdiga farmer av alla dess slag och bara springer runt och gör absolut ingenting. Då hade detta varit ett bra alternativ. Sen erat "denna server är griefingfri" argument tycker inte jag är bra någonstans, man har en hel värld som är griefingfri, så det argumentet är in mycket att hänga i gran måste jag säga :lol:


man har en hel värld som är griefingfri?? är ju bara att öppna någons chests och ta sakerna. Så länge det inte är privatskydd el en stad. Hela världen är ju inte griefingfri. Folk kan ju griefia.
Är ju inte tillåtet men det går ändå. Därför jag är försiktig med vad jag har i mina chests som inte är i mitt priv skydd.
 
Försiktig uppmanar jag alla att alltid vara, man vet aldrig. Men tycker inte de är ett starkt argument nog för att hindra att ge detta en chans...

Ser vi att griefing ökar på normal världen så får vi väl acceptera det och stänga ner pvp världen. Men ärligt talat så kommer nog inte det påverkas mycke, om man vill griefa kan man dra till pvp världen och bränna en fiende by liksom... :p
 
Laumola96 sa:
Försiktig uppmanar jag alla att alltid vara, man vet aldrig. Men tycker inte de är ett starkt argument nog för att hindra att ge detta en chans...

Ser vi att griefing ökar på normal världen så får vi väl acceptera det och stänga ner pvp världen. Men ärligt talat så kommer nog inte det påverkas mycke, om man vill griefa kan man dra till pvp världen och bränna en fiende by liksom... :p


Fast samtidigt så förknippar jag inte xtralarge med pvp/griefing.
Och vill man slåss lite så finns det säkert jättebra servrar för just det.
Med risk att låta lite väl "vit-maktig", håll xtralarge ren från slask.
 
Jag hade önskat att gäster får sitt namn i en bestämd färg så man kan urskilja om man kan prata med dem eller ej :D Detta är ju inget stor problem men tycker ändå det kan vara en bra grej.
 
sweet1993 sa:
Jag hade önskat att gäster får sitt namn i en bestämd färg så man kan urskilja om man kan prata med dem eller ej :D Detta är ju inget stor problem men tycker ändå det kan vara en bra grej.

Jag håller med dig. Jag har många gånger sett när folk försöker prata med gäster och det är alltid lika pinsamt ;). Snarare än färg dock, som folk måste lära sig, kanske det är bättre att göra de användarna kursiva eller kanske lägga till gäst inom parentes efter ign: "JesPersona" eller "JesPersona (Gäst)"
 
JesPersona sa:
sweet1993 sa:
Jag hade önskat att gäster får sitt namn i en bestämd färg så man kan urskilja om man kan prata med dem eller ej :D Detta är ju inget stor problem men tycker ändå det kan vara en bra grej.

Jag håller med dig. Jag har många gånger sett när folk försöker prata med gäster och det är alltid lika pinsamt ;). Snarare än färg dock, som folk måste lära sig, kanske det är bättre att göra de användarna kursiva eller kanske lägga till gäst inom parentes efter ign: "JesPersona" eller "JesPersona (Gäst)"

ja det funkar ju ännu bättre
 
Jag skulle vilja se att vi stadsägare får permission att modifiera och ta bort regioner. Det är extremt frustrerande både för mig och för admins att krångla med mer komplicerade regioner då varje gång något blir fel eller om en region behöver ändras så måste an admin komma till undsättning. Dessutom är /sel poly funktionen mycket oförutsägbar så det är på gränsen till omöjligt att inte råka ut för fel. Fråga bara ClowneN *wink wink*
 
Väntar fortfarande på att ett klotterplank ska komma upp så att massa onödiga trådar skapas hela tiden :)
 
JesPersona sa:
sweet1993 sa:
Jag hade önskat att gäster får sitt namn i en bestämd färg så man kan urskilja om man kan prata med dem eller ej :D Detta är ju inget stor problem men tycker ändå det kan vara en bra grej.

Jag håller med dig. Jag har många gånger sett när folk försöker prata med gäster och det är alltid lika pinsamt ;). Snarare än färg dock, som folk måste lära sig, kanske det är bättre att göra de användarna kursiva eller kanske lägga till gäst inom parentes efter ign: "JesPersona" eller "JesPersona (Gäst)"

Precis skulle vara mycket enklare då att chata med de som man kan chatta med



//Trollhatten
 
Tillbaka
Topp