Jag ogillar inte stora byggen, men jag vet inte om en järnväg kan kallas ett stort bygge. Sedan hade det kanske varit roligare att i det här fallet i så fall prata med alla som är aktiva på vanilj och fundera ut ett system över var man kan lägga järnvägsstationer och sedan försöka bygga ihop det snyggt och smidigt istället för att dra en järnväg raka vägen till sig själv.

Som clownen säger också så kan man bygga i nethertaket. Det värsta som kan hända där är att mobs spawnar men om man half-slabbar golvet så kan inte ens det ske. Jag tycker en gemensam station med grenar ut för varje persons område ala mindcrack hade varit roligt.

Hursomhelst så önskar jag dig lycka till med din järnväg. Får se om jag får användning av den någon gång ;)
 
De två järnvägarna som byggs i vanilj just nu är åt väst och åt söder, så jag ser inte problemet med att skapa ett nätverk och bygga ihop till en stor station någonstans nära spawn.
Men just nu tappade jag lusten att ens fortsätta lägga räls och bara hacka bort allt och låta er som vet hur man gör bygga allt i vanilj.
 
Tillbaka
Topp