ClowneN sa:
fulafisken sa:
ClowneN sa:
Låter bra tycker jag, ska inte vara så vem som helst kan köpa mark direkt, undra om det inte är lite för lite iaf.

Du kan ju trots allt få ihop 1400 på en vecka om man är flitig.

Jo, men då är man ju just det - flitig :)

Mjo det är sant det är faktiskt inte helt lätt.

Vad säger admins om Kvisten's prisförslag?

undrar jag med,
men 1400 = 2 veckors arbete = tid som fan på servern! 1 vecka är mycket tid på servern, händer ju de mesta.
så jag tycker de priserna är helt okej som jag gav förslag på
 
Kvisten sa:
ClowneN sa:
Någon som har prisförslag på ytor då? 50x50? 100x100? :)

750c för 50x50 och 1500c för 100x100? bara förslag, men kan va något att fundera på :p

Ja det tycker jag låter ganska vettigt, ska ju inte vara alltför dyrt att få sina saker skyddade ute i vildmarken om man nu föredrar att bygga där!

Ska själv köpa upp ett 100x100 skyddat område. ;)
 
fallQy sa:
Kvisten sa:
ClowneN sa:
Någon som har prisförslag på ytor då? 50x50? 100x100? :)

750c för 50x50 och 1500c för 100x100? bara förslag, men kan va något att fundera på :p

Ja det tycker jag låter ganska vettigt, ska ju inte vara alltför dyrt att få sina saker skyddade ute i vildmarken om man nu föredrar att bygga där!

Ska själv köpa upp ett 100x100 skyddat område. ;)

haha det är väl precis så din borg får plats, typ eller? ;)
 
Går segt med denna diskussionen tycker ja :D

Hur går snacket bland er admins kring detta? Vem tar beslutet? :p

En annan sak är portal till sin låsta tomt skulle det gå att lägga till så det går att köpa i framtiden? Ska inte ingå i skyddet för tomten utan separat. Vet att jag haft en liten diskussion med granis för ett tag sedan men minns inte vad resultatet var :p
 
Problemet är, som jag har hört, att man inte vill låsa tomter så att det inte går att expandera städer mm i framtiden. Men visst, är det tillräckligt långt ut borde det ju funka.

Jag tror att om man bygger ngt som är till för allmänheten så är det inget problem att få den låst, till exempel" Redstone skolan" som används av alla.
 
stormfrog sa:
Problemet är, som jag har hört, att man inte vill låsa tomter så att det inte går att expandera städer mm i framtiden. Men visst, är det tillräckligt långt ut borde det ju funka.

Jag tror att om man bygger ngt som är till för allmänheten så är det inget problem att få den låst, till exempel" Redstone skolan" som används av alla.

Jojo, det ska inte vara lönsamt att låsa sin tomt, men jag har gett ett prisförslag, och de flesta som är villiga att betala det, har redan ett hus i en eller flera städer.

Som sagt, prisförslag har jag gett, det gäller bara att någon *bonkar* det :)
 
Har jag uppfattat det hela korrekt om ni tycker följande 2 storlekar och priser ska finnas?

50x50 för 750c
100x100 för 1400c

Tycker ni man ska få köpa oändligt med 100x100 ytor, eller bara en per person, eller liknande?
 
ClowneN sa:
Går segt med denna diskussionen tycker ja :D

Hur går snacket bland er admins kring detta? Vem tar beslutet? :p

En annan sak är portal till sin låsta tomt skulle det gå att lägga till så det går att köpa i framtiden? Ska inte ingå i skyddet för tomten utan separat. Vet att jag haft en liten diskussion med granis för ett tag sedan men minns inte vad resultatet var :p

Vi har faktiskt inte diskuterat saken vad jag vet. Spelare har nog väldigt stort inflytande i detta, så skriv gärna vad ni tycker. ;)
 
Tillbaka
Topp