Så som jag har förstått så kostar det inte längre 25 credits för andra att använda mina /home, utan nu är den kostnaden 1 credits istället.

Men oavsett det, kommer detta pluginet att slopas? Eftersom utvecklaren har inte har gjort något sen senaste releasen, och det ser ganska mörkt ut.
Är bara nyfiken då jag är sugen på att fixa lite fler warps, MEN, vill ju inte slösa credtis på sånt som inte kommer att bestå.
Känns lite som att köpa en stacks med airblocks som är på rea. :lol:
 
Jag har gjort en liten "fan-update" av MultiHome, så nu är det GRATIS att uppdatera befintligt home's plats.

Dvs. om du har köpt ett home som heter "hemligthem" för 1337credits, så kan du byta plats på den genom att skriva "/sethome hemligthem" (precis som när du köpte den).
 
granis sa:
Jag har gjort en liten "fan-update" av MultiHome, så nu är det GRATIS att uppdatera befintligt home's plats.

Dvs. om du har köpt ett home som heter "hemligthem" för 1337credits, så kan du byta plats på den genom att skriva "/sethome hemligthem" (precis som när du köpte den).
Gött, det behövs. Då kanske jag kan använda mitt netherhome som hamnade utanför kartan i reseten :)
 
Ett litet förslag, det är väldigt lätt att skriva någon bokstav för lite eller för mycket när man skriver /sethome <namn>.

Till exempel om jag har satt /sethome Sommarstuga och vill flytta den och råkar skriva /sethome Sommarstugs så skapas det ju ett nytt /home och drar ytterligare 1337c.

Därför tycker jag det borde finnas någon sorts bekräftelsefråga när man skapar ett nytt /home.
"Är du säker på att du vill skapa ett home här under namnet Sommarstuga" etc.
 
Eskepesk sa:
Ett litet förslag, det är väldigt lätt att skriva någon bokstav för lite eller för mycket när man skriver /sethome <namn>.

Till exempel om jag har satt /sethome Sommarstuga och vill flytta den och råkar skriva /sethome Sommarstugs så skapas det ju ett nytt /home och drar ytterligare 1337c.

Därför tycker jag det borde finnas någon sorts bekräftelsefråga när man skapar ett nytt /home.
"Är du säker på att du vill skapa ett home här under namnet Sommarstuga" etc.
Håller med, borde finnas.
 
Om man är osäker på vad man döpte sin extra warp till, kan man kolla upp namnet med hjälp av något kommando så att man kan se vad alla sina warp's heter? :|
 
X1nk sa:
Om man är osäker på vad man döpte sin extra warp till, kan man kolla upp namnet med hjälp av något kommando så att man kan se vad alla sina warp's heter? :|


/listhomes listar din egna homes
/listinvites listar andras homes som är öppnade för dej
/invitehome [namn] [homenamn] invitar en spelare till vald home *=global invite
/listmyinvites listar dina homes som du invitat andra till
/uninvitehome [namn] [homenamn] tar bort en invite du skickat till en spelare
 
Hur funkar det där med invites?
Kan jag vara på plats A och bjuda in Person B till Plats C?
Gäller den inviten en gång eller kan de använda min home som warp tills jag tar bort dem?
 
sm6vit sa:
X1nk sa:
Om man är osäker på vad man döpte sin extra warp till, kan man kolla upp namnet med hjälp av något kommando så att man kan se vad alla sina warp's heter? :|


/listhomes listar din egna homes
/listinvites listar andras homes som är öppnade för dej
/invitehome [namn] [homenamn] invitar en spelare till vald home *=global invite
/listmyinvites listar dina homes som du invitat andra till
/uninvitehome [namn] [homenamn] tar bort en invite du skickat till en spelare

Tack ! :)
 
Tillbaka
Topp