granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
100% säker från griefers och andra troll!

Information:
Ytan för ett privatskydd är 100x100 block och i dagsläget går det att köpa 3st.
Skyddet sträcker sig ifrån bedrock ända upp till max nivå som i dagsläget är 256.

Privatskydd nummer 1
Kostar 2100c, 2200c om du vill att admin skall mäta ut skyddet.

Privatskydd nummer 2
Kostar 4200c, 4300c om du vill att admin skall mäta ut skyddet.

Privatskydd nummer 3
Kostar 3100c, 3200c om du vill att admin skall mäta ut skyddet.

Ansök INTE förräns du har alla credits som krävs för det skydd du ansöker om.

Det geografiska läget på ditt privata skydd kommer vara det som granskas med lupp.
Har du byggnader eller städer väldigt nära så fråga dessa om lov när du gör din ansökan.

Grannarna har då 30 dagar på sig att protestera. Har ingen sagt något inom denna tiden så antas man ha fått godkännande. Grannar kan också godkänna i ansökningstråden för en snabbare handläggning.

Är du VÄLDIGT nära en stad eller annat bygge så kan en kompromiss vara att du får ett mindre område skyddad. Du betalar dock fullpris ändå.

Man får ingen extra warp till sitt skydd utan man får bara skyddet.

Flytta ditt privatskydd:
Nu kan man flytta sitt privatskydd och det är samma priser för varje skydd som för att skaffa skyddet. Man ansöker alltså på nytt och för att allt ska godkännas så måste också det gamla skyddet återställas så det följer alla regler. Pixelart osv skall bort!

Större privatskydd:
Vill du har ett skydd som är större än 100x100 går även det att ordna.
Du skall först ha ett vanligt 100x100 skydd på platsen som sedan kan utökas till valfri storlek. Priset för detta är 500c samt ytterligare 100c om en admin ska mäta ut.
Reglerna för att en utökning ska beviljas är att det är ett område som redan är bebyggt på ett varaktigt sätt. Det räcker alltså inte att bara sätta ut staket och lite facklor.

Din ansökan ska innehålla:
* Länk till google map (map) över ditt område. Zooma in över ditt område och kopiera sedan adressen i adressfältet och klistra in den i din ansökan. Flyttar du ditt skydd så skall karta över området där privatskyddet är i nuläget även finnas med.
* Koordinater för 2st diagonalt motsatta hörn, (endast X och Z, Y är inte relevant)
* Om du vill ha monster på eller av. Ändrar du detta beslut senare kostar det dig 200c.
* Insikten om att admins kommer låsa ditt område I MÅN AV TID. Tjatar du kommer vi dra tillbaks din ansökan! :twisted:

Gör en tråd i den här forumskategorin och döp den såhär: Nick - Skydd nr 1.2 eller 3 eller Nick - flytt av skydd nr 1,2 eller 3..
 
Kan man ta bort sitt privatskydd och ändra plats på det?
snälla är inte nöjd med det stället det är på nu.
 
Har några frågor.
1. Kan jag ersätta mitt privat skydd med stads skydd?
2. Kan jag ge mina kompisar tillåtelse att bygga i mitt privatskydd/stadsskydd?
3. Kan jag få köpa ett större privatskydd för mer c?
4. Om jag och min kompis har en för stor stad för ett privatskydd kan jag t:ex köpa ett privatskydd över halva huset och han över resten?

Hoppas jag fick med allt :lol: Hå en brå dåg! :D
 
yoshimitsu96 sa:
Har några frågor.
1. Kan jag ersätta mitt privat skydd med stads skydd?
2. Kan jag ge mina kompisar tillåtelse att bygga i mitt privatskydd/stadsskydd?
3. Kan jag få köpa ett större privatskydd för mer c?
4. Om jag och min kompis har en för stor stad för ett privatskydd kan jag t:ex köpa ett privatskydd över halva huset och han över resten?

Hoppas jag fick med allt :lol: Hå en brå dåg! :D

1. Du kan ta en ansökan på de om de blir så (kan inte lova nåt)
men av allt du gör läs först hur du ansöker om stadskydd
2. Som Medlemmar inte ägare
3. Än så länge kan du inte göra det (behöver inte vara att du kommer att kunna det heller)
4. Ravvie, Alrin, Getninjan och Clownen har ju gjort nåt i stil med det
så du o dina kompisar kan ju lägga era privatskydd bredvid varann.

Kom ihåg att du inte kan göra dig av med privatskydd.
Privatskydd är främst för att skydda dina dyrbara saker och sen är du tillåten att göra pixelart
inom det låsta området.
 
Vad får man när man köper ett privatskydd egentligen? Är det bara så att endast ägaren kan öppna kistorna och bygga/riva (eventuella medlemmar)? Kan mobs skada en?
 
Niclainz sa:
Vad får man när man köper ett privatskydd egentligen? Är det bara så att endast ägaren kan öppna kistorna och bygga/riva (eventuella medlemmar)? Kan mobs skada en?

Det är precis som en tomt i en stad, bara att ett privatskydd är 100x100 block stort. Du får tillgång till kommandon som gör så andra har tillåtelse att bygga (och riva...) i skyddet.

Mob-Damage kan du slå av genom att be om det i tråden "Privat skydd - slippa monster?"
 
Finns inget sätt att utöka sitt privat skydd. Om man t.ex köper ett till privatskydd kan man lägga den runt om så att det första blir större om ni förstår? :eek:
 
Jag har några frågor angående privatskydf

1. Om man funnit en plats där man ser att ingen spelare finns i närheten men att det ligger en NPC stad intill vad gäller då?

2. Finns det någon regel som säger att admins måste kunna ta sig in i byggnaden som ett exemple om jag bygger en kub måste den ha en dörr eller?

3. Och angående trädkronelagen gäller den även i sitt privatskydd?
 
HydeX91 sa:
Jag har några frågor angående privatskydf

1. Om man funnit en plats där man ser att ingen spelare finns i närheten men att det ligger en NPC stad intill vad gäller då?

2. Finns det någon regel som säger att admins måste kunna ta sig in i byggnaden som ett exemple om jag bygger en kub måste den ha en dörr eller?

3. Och angående trädkronelagen gäller den även i sitt privatskydd?

1. En NPC by påverkar inte ett privatskydd, du kan t.o.m lägga ett privatskydd ovanpå en by.

2. Nej, du behöver inte ha en dörr. Skulle vi vilja ta oss in, så gör vi det. Men sannolikheten att vi skulle göra det är näst inpå obefintlig om du inte fuskar eller griefar.

3. Ja, flygande trädkronor är aldrig ok! Såvida du inte lyckas övertyga oss om att du bygger på ett konstverk el likn. Men räkna inte med att vi köper en sån förklaring...
 
sm6vit sa:
HydeX91 sa:
Jag har några frågor angående privatskydf

1. Om man funnit en plats där man ser att ingen spelare finns i närheten men att det ligger en NPC stad intill vad gäller då?

2. Finns det någon regel som säger att admins måste kunna ta sig in i byggnaden som ett exemple om jag bygger en kub måste den ha en dörr eller?

3. Och angående trädkronelagen gäller den även i sitt privatskydd?

1. En NPC by påverkar inte ett privatskydd, du kan t.o.m lägga ett privatskydd ovanpå en by.

2. Nej, du behöver inte ha en dörr. Skulle vi vilja ta oss in, så gör vi det. Men sannolikheten att vi skulle göra det är näst inpå obefintlig om du inte fuskar eller griefar.

3. Ja, flygande trädkronor är aldrig ok! Såvida du inte lyckas övertyga oss om att du bygger på ett konstverk el likn. Men räkna inte med att vi köper en sån förklaring...

Okej då vet jag sm6vit :), bättre att fråga så man i framtiden inte gör något dumt. :)
 
Tillbaka
Topp