Såg att det inte hänt något här på ett bra tag, jag skulle gärna gå in på allt roligt man kan ha med tekkit men det är så mycket att jag inte vet var jag ska börja :lol:

Jag letade ett tag efter någon bra tekkit server men hittade inga jag gillade alls, men fick av detta fram att man kan stänga av vissa delar av själva modden som kan göra spelet alltför obalanserat.

Jag har även kört mycket på min egen tekkitserver men det tar en del av datorn om man ska vara fler än 4-5, iaf för mig :|

Finns så mycket roligt som sagt, men det är även praktiska saker som ett quarry, en automatisk grävmaskin som du själv väljer en rektangel/fyrkant den ska gräva ut, allt den gräver upp kan skickas via rör direkt in till dina kistor, eller sorteras på vägen dit. Kan även skickas direkt till maskiner som smälter all ore, och sen vidare för att göra pickor automatiskt. Så startar du maskinen har du alltid ett lager liggandes.

Finns så otroligt mycket så du anar inte Granis, vi borde verkligen få en xtratekkit att leka på :oops:
 
Seriouskai sa:
Finns så otroligt mycket så du anar inte granis, vi borde verkligen få en xtratekkit att leka på :oops:
Jag är helt med på noterna att spela med tekkitfeatures/mods, men, ovissheten inför mcapi gör att jag inte vill investera för mycket tid förens man vet hur det (mcapi) blir..
 
Enligt vad jag har hört ska mcapi finnas i 1.4 updaten, som ska komma på halloween, så det är inte så långt till dess.
 
Hmm, det finns inte möjlighet att sätta upp en server vid sidan om då?

Jag har ju ingen erfarenhet av att sköta en server i xtralarge storlek, så jag har ingen aning vad mcapi är eller vad det nu hette :oops:
 
Jag har själv aldrig testat Tekkit men jag har sett några spela de och de ser ju riktigt kul ut.
:)
Man får väll hoppas på att man någon gång kan testa de på xtralarge eller en dotter server. :)
 
Tillbaka
Topp