Någon som kan plocka ihop en dator för max 30 000:- (enheten endast, inge skärm, mus tangentbord etc) som är överdrivet bra för spel som kommer komma ut inom 3 år? =)
 
Kojjan sa:
Någon som kan plocka ihop en dator för max 30 000:- (enheten endast, inge skärm, mus tangentbord etc) som är överdrivet bra för spel som kommer komma ut inom 3 år? =)

vänta några månader tills nästa generation intel kommer
 
det var väll en ssd i inet kundkorgen?

Ah jo, missade den.
Lite onödigt med en 160gb då dom är så dyra tycker jag dock
Räcker med en mindre att ha operativet på och använda för att cacha.
Men är det pengar man vill spendera så visst :)
 
Efter att ha kolla igenom tråden och tagit från den så har jag kommit fram till en dator som jag tror jag ska köpa på 3 månaders delbetalning med start den 27e denna månad... Det är iaf mitt första alternativ, men man har god tid på sig tills dess - så forts posta i tråden! :D

http://www.inet.se/kundvagn/visa/513916 ... tor-kanske

+ en dvd uppspelare/brännare, annars så kan jag ju kanske inte installera xD

... Nån kompisar har tipsat om att denna dator kommer fortfarande vara bra om runt 2-3 år. Vilket jag hoppas stämmer. Mitt mål är att klara BF3 på högsta grafik + att ha datorn i ett par år.

Tack för listan som någon posta på inet med namn "bra dator"! :) Använt den som grund och tagit en hel del från den.

[edit 1:] En kompis till mig har använt ett av mina mål med min nya dator, dvs nå högsta grafik i kommande BF3, som en anledning till att skaffa 2 grafik kort istället för 1. En liten del av vad han tipsat om är:

"du tänkte först köpa ett gtx 580, det får som mest 86 fps i bc2 och kostar 4k
två st 6950 kort får 128 fps som högst, och kostar 2k styck
ett bra exempel bara.
samma pris, olika prestanda.
vore jag du skulle jag dock köpa en dator för kanske 10k istället, sedan uppgradera den allt eftersom
då får du den bättre en längre tid, för samma pengar".

Det har fått mig att tänka på 2 gf istället, då jag är intresserad av att nå högt i kommande BF3. Någon som håller emot vad han sagt?

[edit 2:] Med BF3 menar jag spelet "Battlefield 3".
 
Inte så erfaren på grafikerna, men att shoppa en dator och uppgradera eftersom är en sjyst tanke.
Jag brukar oftast tänka så.
Dock så slutar det i att jag likt förbaskat byter allt för man orkar inte fippla om hårdvaran stup i kvarten. ;)
Men då är jag lite lat också. :p
 
Det som talar mot att ha 2 graffar är de olika skumma fel som kan uppstå, olika typer av irq avbrott osv. Även värme utvecklingen ska man ta med i beaktningen. Likaså det faktum att 2 graffe drar ström som 2 st medans ett saftigare drar mindre = mindre risk för ström dippar förvisso ett mindre problem med ett goldcertat psu. De väsnas även som 2 st.

De jag känner som kört på 2 kort har alla skickat dom på återvinning via blocket och köpt ett större kort och fått mindre problem. Men ska du uppgradera efterhand så kan du ju nöja dig med ett "bra" kort nu och byta ut det senare om det inte duger i längden.

Jag skulle dock vänta till augusti och se om det kommer ett release datum på nästa generation av proc
 
bigsteffe sa:
Kojjan sa:
bigsteffe sa:
vänta några månader tills nästa generation intel kommer

Jag skulle vilja veta Namn, När den kommer ut, Något annat alternativ eller är det intel som gäller?
om det går för sig =)


envisa rykten säger att detta är att vänta runt juli/augusti
stämmer dom så droppar priset på 4 kärniga fort
http://extreme.idg.se/2.1030/1.239026

Hurm... En nyhet som redan nu är ett år gammal? ;)
Skulle nog vilja läsa något som är lite nyare så att säga.

Och för att inte spamma den tråden med text, Det är äkta skägg.
 
jag tog första bästa artikel som jag hittade sorry 6-12 kärnigt kommer från både amd och intel i höst vissa rykten
 
Jag hade ju helt klart slängt ut Nvidia skiten o kört på AMD istället ;)

2x 6950 eller 6970 hade jag kört med :) och snälla för guds skull köp inte korten med 1gb VRAM ;) 2gb is the way to go.

Och att du skulle få samma prestanda med 6950cf som med ett 580 e bullshit. du får bra mycket mer prestanda med 6950.

Sen är det ju som bigsteffe säger att det är lite mer du måste göra vid CF men det är ytterst lite (installera andra profiler :p) och jag har aldrig haft några problem alls med mitt CF och jag har haft det i ungefär 1½ år nu.

Värmeutveckligen borde inte vara några problem. Värmeutvecklingen på 69xx är LÄGRE än 58xx och jag har bara haft problem med värme en gång med mina 5850 och då satt jag o överklockade mitt i sommaren :p
 
Snoogiloo sa:
Jag hade ju helt klart slängt ut Nvidia skiten o kört på AMD istället ;)

2x 6950 eller 6970 hade jag kört med :) och snälla för guds skull köp inte korten med 1gb VRAM ;) 2gb is the way to go.

Och att du skulle få samma prestanda med 6950cf som med ett 580 e bullshit. du får bra mycket mer prestanda med 6950.

Sen är det ju som bigsteffe säger att det är lite mer du måste göra vid CF men det är ytterst lite (installera andra profiler :p) och jag har aldrig haft några problem alls med mitt CF och jag har haft det i ungefär 1½ år nu.

Värmeutveckligen borde inte vara några problem. Värmeutvecklingen på 69xx är LÄGRE än 58xx och jag har bara haft problem med värme en gång med mina 5850 och då satt jag o överklockade mitt i sommaren :p

Mitt 5850 idlar på 55-60grader nu i värmen :D
 
Mitt GTX295 idlar på 60-70 grader :( iofs har ja dragit ner fläkten lite då den låter som fasen men iaf :)
 
Tillbaka
Topp