HannaM123

Medlem
Hej allihopa
Jag undrar ifall någon vet när eller om Xtralarge kommer att lägga till en ny värld med de nya terräng uppdateringar.
Skulle gärna vilja veta.


// mvh Hanna
 
Just nu så ligger sådana planer på is, pga. att mojang konstant ändrar det grundläggande på hur minecraft fungerar.
Vi kan inte i dagsläget svara på hur framtiden ser ut tyvärr.

/sm6vit
 
nautori sa:
Typiskt Mojang.
Ligger lite efter nu, vad är det för nya saker du letar efter?
Själv hade jag velat ha de nya träden, speciellt acacia verkar fint att bygga med :)

Admins kanske kan spawna några saplings och lägga upp på marknaden?
 
sm6vit sa:
Just nu så ligger sådana planer på is, pga. att mojang konstant ändrar det grundläggande på hur minecraft fungerar.
Vi kan inte i dagsläget svara på hur framtiden ser ut tyvärr.

/sm6vit

Okej,
jag hoppas att mojang fixar det så att ni kan uppdatera
 
Ös gärna på med tips/brainstorm hur vi ska kombinera vårt långtgångna tema med "inga resettade kartor" och det ständigt ökande behovet av nya världar..

Blir ju lite krångligt på flera sätt om vi ska köra en ny värld varje ny uppdateringen, även om det är så Mojäng har tänkt att man ska göra.
 
varför inte börja med att ha kvar vanliga världen och Terra Nova som de är och starta en tredje värld för resources som byts ut vid varje mc uppdatering när det kommer nya block!
 
Folk vill ju kunna använda de nya blocken. Ni är ju väldigt generösa med credits. Det hadde ju varit ett bra sätt att få in pengar genom statlig försäljning. Vet inte hur den statliga marknaden har fungerat. Var den kopplad till den allmäna marknaden eller separat?
Som jag har förstått kan inga nya items från 1.7 säljas/köpas på marknaden.

För de huvudvärdar som finns är ju detta inget problem med creditssystemet, men för vaniljvärlden blir det problem...
 
Tidigare så har vi sålt spawnade items i begränsad utsträckning, tex sponge. Detta har vi gjort genom den vanliga marknaden. Nu är det dock så att marknaden är inte uppdaterad på ett tag. Så de nya block och föremål som finns kommer inte att gå att sälja där.

Vanilj är just nu bara 5000block i radien så där finns fortfarande möjlighet att utöka en bit till.
 
Att nya biomes inte finns är lite olyckligt - men utan att resettakartor är det naturligtvis svårt. Även om ni ökar ut i vanilj är det inte säkert att alla de nya biomes kommer.

Vad gäller nya block tycker jag att ni helt enkelt kan plantera ett gäng av varje typ av nya träd runt spawn i de olika världarna och sätta samma regler där som i trädfarmerna i xtraville. De nya stensorterna (1.8) går att crafta med quartz, så där är det ingen fara även om det är lite slitsamt att behöva leta quartz för att crafta sten. Den stora frågan tycker jag egentligen är podzol och packed ice. Jag vet inte hur man borde göra med dem. De är limited resources och ska kanske vara det, även om jag personligen väldigt gärna skulle använda podzol lite här och där runt mina byggen.

Jag tycker ni kan börja med att plantera några av de nya träden så har vi åtminstone lite från de nya patcherna. Det andra får vi fundera över, men det enda som "makes sense" just nu är ju som marknaden var förr för podzol och packed ice (vilket tyvärr skulle innebära att de inte finns på vanilj där jag primärt spelar :( )

På tal om vanilj: jag skulle väldigt mycket uppskatta om ender chests på något sätt kunde enablas samt att ett end kunde skapas för världen. I egna världar använder jag mina ender chests och ender pearls extremt mycket och jag tycker det är synd att de när helt saknas p.g.a. att de är svåra att få tag på i vanilj.
 
Tillbaka
Topp