gustavd sa:
Jag skulle vilja att det gick att reparera armor, som det går med tools. Skulle vara grymt ;)

Detta är nästan ett måste! Då vill man gärna enchanta sina armors! Samt att det lär finnas armors på marknaden och dylikt, skulle vara skoj.
 
Ja, att kunna reparera sina armor skulle vara smutt! Dock skulle det bli mycket svårare att sälja dias till folk om de inte behöver nya tools eller armor... Men helt klart värt ! :ugeek:
 
Laumola96 sa:
Ja, att kunna reparera sina armor skulle vara smutt! Dock skulle det bli mycket svårare att sälja dias till folk om de inte behöver nya tools eller armor... Men helt klart värt ! :ugeek:

Dör man och hinner inte hämta tillbaka sina saker el blir utknuffad av draken så losar man ju sakerna och behöver nytt.
 
har ett litet förslag till forumet.. popup för PM... dvs när du får ett pm så får du en liten popup också :)
jag vet att jag är dålig på att titta ifall jag fått PMs och jag tycker de kan vara lite drygt att vänta en vecka på svar från folk som man har sett är inne dagligen på forumet..

vad tycker ni om de?
 
Laumola96 sa:
Ja, att kunna reparera sina armor skulle vara smutt! Dock skulle det bli mycket svårare att sälja dias till folk om de inte behöver nya tools eller armor... Men helt klart värt ! :ugeek:

Jo sant det där, fast jag tror det vanligaste anledningen till varför folk köper diamanter är för att bygga nya redskap som de kan enchanta.
 
Derekerium sa:
Laumola96 sa:
Ja, att kunna reparera sina armor skulle vara smutt! Dock skulle det bli mycket svårare att sälja dias till folk om de inte behöver nya tools eller armor... Men helt klart värt ! :ugeek:

Jo sant det där, fast jag tror det vanligaste anledningen till varför folk köper diamanter är för att bygga nya redskap som de kan enchanta.

Eller för att göra diamantblock för prydnad.
 
Ha Ett Mer "Uppdate System" Tips: Annvänd Wordpress Men Flyta Forumet Till Typ forum.xtralarge.se? Med Wordpress Så kan Man Lätt Lägga Upp Updates! Eller?
 
joarc sa:
Ha Ett Mer "Uppdate System" Tips: Annvänd Wordpress Men Flyta Forumet Till Typ forum.xtralarge.se? Med Wordpress Så kan Man Lätt Lägga Upp Updates! Eller?

Tycker forumet funkar bra som det är, vad skulle bli bättre med hjälp av wordpress?
 
Hejsan, jag tycker att när man använder /gud borde falldamage försvinna, alternativt att man har ett /falldmg kommando. Det skulle vara mer "gud" borta då =)
 
En spelare kollade lite på tomter i Xtraallt och påpekade att det var en bit till närmaste lediga tomt från warpen, samtidigt som det finns en hel del knappt bebyggda och övergivna tomter på vägen. Då kom jag på ett sätt att använda gamla tomter igen.

Iden går helt enkelt ut på att tex jag, som stadsägare, erbjuder spelare att sälja tillbaka sin tomt till staden så att någon annan kan använda den istället. Sen betalar stadsägaren en summa till staten, tex 50c, för att återställa tomten så att det inte finns några rester kvar av huset och eventuell källare, det blir helt enkelt som om tomten precis grävdes fram. Sen säljer stadsägaren tomten till en ny spelare.

Detta skulle vara bra för alla: Den gamla tomtägaren får credits för sin gamla tomt som han/hon inte använder längre, staten får pengar för återställningen (kan ju ses som en ersättning till tomtskatten i detta fall då skatten bara dras en gång per tomt), stadsägaren får mer aktivitet i staden pga att fler vill köpa tomt om man kan få en nära warp och samtidigt mer pengar, och den nya tomtägaren får en tomt mycket närmare warpen, och hade kanske inte köpt tomt annars. Alla blir nöjda helt enkelt :D


Vad tycker admins och alla andra om detta?
 
Låter som en smart idé Michaelo!
Ser bara ett problem med det.
Ofta så är det ju folk som inte är aktiva längre på servern som inte byggt nått på sin tomt och är de inte aktiva längre så kan de inte sälja tillbaka tomten.

Men jag gillar idén =)
 
nautori sa:
Låter som en smart idé Michaelo!
Ser bara ett problem med det.
Ofta så är det ju folk som inte är aktiva längre på servern som inte byggt nått på sin tomt och är de inte aktiva längre så kan de inte sälja tillbaka tomten.

Men jag gillar idén =)
Jo, men om man skickar pm får man ju som standard ett mail om det också, så på det sättet borde man ju kunna nå de flesta.
 
finns ett annat problem... om man tex grävt ur hela sin tomt och sen säljet tbx tomten och den resetas och nästa spelare gör samma sak så blir de en duplicate av alla material.. och det är inte så bra..
 
sloud sa:
finns ett annat problem... om man tex grävt ur hela sin tomt och sen säljet tbx tomten och den resetas och nästa spelare gör samma sak så blir de en duplicate av alla material.. och det är inte så bra..
Mjo, fast skillnaden är ju egentligen minimal mot vad som hade hänt annars, dvs att spelaren gräver upp en helt ny tomt istället, det grävs fram material som ingen hade kommit åt annars. Totalt blir det ju faktiskt mindre nytt material, eftersom stadsägaren slipper gräva bort ett helt berg för att få en ny tomt i rätt höjd.

Sen tycker jag att det inte är så allvarligt att det "dupliceras" material på det här sättet, eftersom man fortfarande måste anstränga sig för att gräva fram det. Världen är ju så stor att det finns enorma mängder material som bara väntar på att bli insamlat, och om vi ens lyckas samla ihop 1% av allt skulle vi nog tycka att världen var totalt söndergrävd. Därför borde det ju inte spela nån roll om man regenererar några tomter, eftersom det är en så otroligt liten del av den totala kartan.
 
Tillbaka
Topp