1. Jag vet inte om denna idé som jag har är så igenom tänkt men kanske ett natur reservat, normalt sätt är jag absolut ingen miljöaktivist eller rädda djuren människa men det vore ett bra ställe där djur kan spawna och etablera sig fritt så att det jämt och ständigt finns ett normalt flöde av djur/mat utan för reservat gränserna men även att regler sätts upp och att någon typ av protection finns inom området vet dock inte om det är möjligt att ha det på djuren.

2. Sen vet jag inte om detta redan finns men en kanal/Å igenom xtraville och ut till de olika städerna så att man har möjlighet att åka båt om man vill, möjligen under minetracksen.

3. För framtida bruk eller för nybörjare så kanske man skulle ha ett "Beginner kit" eller "easy kit" som innehåller endast trä verktyg och typ 15 torches samt lite grillad fisk för att göra det enklare för de som börjar här på xtralarge.

4. Friendlyhealthbar, Som gör det möjligt att kunna se den andra motsåndare eller väns liv. Detta kan förenkla möjligheten att skaffa ett sjukhus så man bara hjälper de med riktigt dåligt med liv.

5. Den sista framtida förändringen som jag vill framföra som kanske inte är en förändring är att minetracksen blir färdig byggda så att man även kan åka i xtraville.
 
Jag skulle väldigt gärna se en länk här på hemsidan till marknaden. Precis som den länken till där man röstar. En väldigt simpel sak men ack så mycket det skulle hjälpa. Skulle ni er kunna tänka lägga till en sådan?
 
när det gäller minetracksen så gnuggar vi våra grå utan större framgång. Vi försöker hitta ett plugin som INTE krashar servern.
 
Skulle man inte kunna få /help commandot? Den visar bara dom commandona som man har permissions på.
Då sliper man fråga om commandon eller leta!
 
Satt o läste lite om nya updaten och såg något skoj i nya formatet: "Biomes are saved per x/z column, which means they can be altered by tools."

Detta kommer säkert komma ut rätt snart så man kan hålla på o ändra. Då borde ni sätta upp något så man kan ändra sin biome för credits.
 
GreeM sa:
Satt o läste lite om nya updaten och såg något skoj i nya formatet: "Biomes are saved per x/z column, which means they can be altered by tools."

Detta kommer säkert komma ut rätt snart så man kan hålla på o ändra. Då borde ni sätta upp något så man kan ändra sin biome för credits.

lovely... detta har jag längtat efter!!
 
Hej...
Jag vet inte om detta är någon bra idé, men kör den ändå.

Istället för att admins måste låsa upp en tomt till nybörjare kan nybörjare få någonting att klicka på en Xtraville- tomt där det är en ledig skylt och därmed få en tomt mycket snabbare..

Vet inte vad ni tycker om det, var bara en lite idé som slog mig. :p
 
1. Åter införa gränser på online/google kartan så man lätt kan se vart man kan hugga och så :)
2. Att skapa en death dot :p så när man dör så ploppar det upp en röd prick på kartan ingame och på sidan, detta för att göra det enklare för spelaren att lätt kunna hitta tillbaka och återfå sina saker. Ett enkelt sätt att förklara det är som på diablo 2 då när man dör visas sitt namn på kartan där kroppen ligger.
3. Vet inte om det är en riktig för ändring eller om jag tar bort det roliga men vorre det inte bättre om man typ byggde ett hus med tillbehörande brygga utanför alla teleports i Lumen så man slipper falla i vattnet eller åka med båt xD
4. Till lägg på mer netherwarts i nether, kan springa runt i 3 timmar och finna nada, visst då finns marknaden men det är inte samma sak som att hitta de ute bland soulstones.
5. En tutorial/guide på hur man vet att en grotta är upptagen så att man inte begår ett regelbrott om admins inte är inne.
6. Förråd, att ni admins eller valfria spelare bygger upp ex antal olika storlekar och former på förråd som man kan köpa för ex antal C. Ni kommer säkert att säga att man då bara kan köpa en till tomt men jag tänker att förrådet ska bara vara lika stort som typ 8*8 tomt där väggarna är ända ute på kanterna.

Det var allt för nu XD :D
 
HydeX91 sa:
1. Åter införa gränser på online/google kartan så man lätt kan se vart man kan hugga och så :)
Det här skulle jag gärna vilja ha tillbaka till google-kartan, jag skulle även vilja få tillbaka funktionen att kunna se en nattkarta :)
 
Zinga sa:
HydeX91 sa:
1. Åter införa gränser på online/google kartan så man lätt kan se vart man kan hugga och så :)
Det här skulle jag gärna vilja ha tillbaka till google-kartan, jag skulle även vilja få tillbaka funktionen att kunna se en nattkarta :)

Finns en anledning till varför den begränsats.
Tar en bra stund att uppdatera kartan och under den tiden är det en del lagg på servern.
 
Ok, då är det bra som det är :) Men att se privatskydd och städer borde väl inte ta så mycket extra tid?
 
Såg en karta som verkade fantastiskt rolig och kom på en idé som jag inte har ngn aning om hur genomförbar den är (eftersom jag inte vet något om hur servern funkar).

Vi har ju funland på servern och det är ju kul, men det finns ju en massa roliga världar som andra människor gjort, det vore fantastiskt om vi kunde ha ett portalrum i funland till andra färdig-byggda världar för olika aktiviteter.

Världen som fick mig att komma på idén är t3c parkour värld.

Vi skulle kunna ha exempelvis 8 sådana världar där den minst använda byts ut varje månad om det finns nya förslag.

/tsr
 
Pilbågarna på marknaden visar inte vilka enchants dom har, det står unknown
går det att fixa så att det syns?
 
Gnidddy sa:
Pilbågarna på marknaden visar inte vilka enchants dom har, det står unknown
går det att fixa så att det syns?

Med tanke på en annan tråd om detta kanske det är dags att fundera på att byta marknads plugin, en snabb sökning gav: http://www.curse.com/server-mods/minecraft/chestshop som har 'fördelen' att vem som helst kan sätt upp en egen affär.

Nu har jag ju inte stenkoll (dvs jag har ingen koll överhuvudtaget :p) på hur det funkar eller så, men förhoppningsvis går det att skapa en central marknadsplats också.

/tsr
 
Tillbaka
Topp