SoreBeard sa:
Kojjan sa:
känns lite som om att det ska komma en dag då en ung person på låt oss säga 8 år eller något sådant börjar griefa utan tanke på att personen har gjort fel eller ens förstår varför det är fel.

Ska admins då säga "nej men det är okej, du är ju så liten" eller ska dom visa att reglerna är lika för alla oavsett ålder?
Har hänt, och 8-åringen blev kickad.
Alla får samma chanser.
Nuff said.
+1! =D
 
nej men sätt en 8 åring en 10 åring en 14 åring och en 18 åring och låt dessa läsa reglerna och säga hur de förstår dem och vad innebörden är. reglerna är skrivna för de som kan läsa och förstå dem. hur skulle du säga till dina barn vad som är rätt eller fel? med att förbjuda ditt barn att läsa tidningar för den förstörde den? ju yngre spelarna är desto svårare har de att förstå reglerna eller dess innebörd. Det finns de 8 åringar som förstår direkt och vet vad de innebär och det finns de 18 åringar som inte har en aning. Men sedan finns det även de som bara vill förstöra för skoj skull.

nej men kanche tänka på att alla i spelet är inte så läskunniga som dig så kanche reglerna skall ändras i texterna så även en 8 åring som läser det förstår vad vissa ord betyder. och innebörd av vissa. eller så få de ta och sätta en gräns där de vet att denna ålder bör en person med normalt beteende veta vad vissa ord har för betydelser
 
Kronans sa:
nej men kanche tänka på att alla i spelet är inte så läskunniga som dig så kanche reglerna skall ändras i texterna så även en 8 åring som läser det förstår vad vissa ord betyder. och innebörd av vissa. eller så få de ta och sätta en gräns där de vet att denna ålder bör en person med normalt beteende veta vad vissa ord har för betydelser

Vilka regler är det som kan vara svåra att förstå?
Om du, eller någon annan, kan ge lite mer detaljerad feedback på det så kan vi prata om vad vi kan göra för att underlätta.
Personligen tycker jag inte att våra regler är svåra, men det är ju endast ur min synvinkel.
 
ravvie sa:
Personligen tycker jag inte att våra regler är svåra, men det är ju endast ur min synvinkel.

Det är för att du kan dom utantill =P
Men jag tror nog att helheten av alla regler kan vara svår att förstå när man är yngre.
 
ravvie sa:
Kronans sa:
nej men kanche tänka på att alla i spelet är inte så läskunniga som dig så kanche reglerna skall ändras i texterna så även en 8 åring som läser det förstår vad vissa ord betyder. och innebörd av vissa. eller så få de ta och sätta en gräns där de vet att denna ålder bör en person med normalt beteende veta vad vissa ord har för betydelser

Vilka regler är det som kan vara svåra att förstå?
Om du, eller någon annan, kan ge lite mer detaljerad feedback på det så kan vi prata om vad vi kan göra för att underlätta.
Personligen tycker jag inte att våra regler är svåra, men det är ju endast ur min synvinkel.
varken du eller jag kan det men sätt en 8 åring en 10 åring en 14 åring och kolla med dem om de verkligen förstår alla ord som står i reglerna. om de inte är datakillar och tjejer kan jag med säkerhet säga att exploita/dupa är för någon tex. de har aldrig lärt sig den engelskan där dessa ord finns. de vet inte innebörden i det och innan du säger de kan slå upp det så tänk på åldern. de ser på någon server eller lyckas komma på nått sätt och tror det är ok. och detta är bara ett exempel.
 

Jag tror de hela ligger i att reglerna är oklara, inte svåra.
Reglerna har en tumregel för vad som gäller, alltså inte exakt och strikt vad som gäller.
Detta tycker jag personligen är bra, för att då kan även regelbrott bedömmas med marginaler.

Hade jag skrivit reglerna hade jag förmodligen skrivit såhär:

Källkod:
1. Inge griefing. (Förstörelse av andras byggen eller på andras områden)
2. Uppför dig. (Svordomar och omogen attityd får inte förekomma, detta dömer admins)
3. Ingen ska ha orättvisa fördelar (Fusk, exploits, hacks, eller liknande. Osäker om de är tillåtet? fråga)
4. Bygg inte utan tillstånd! Se till att du får bygga där du bygger! Fråga spelare i närheten och kolla kartan. ca 400blocks ifrån ett privatskydd eller 600 blocks ifrån en stad.
(xtralarge.se/map) Extra avstånd för stora byggen.
5. Håll kartan snygg! Inga träd, löv, 1x1 pelare, eller fula utgrävda områden får lämnas.
6. Pixelart får BARA byggas på din egen skyddade mark. (I städer frågar du stadsägarna om regler)
7. Personangrepp är förbjudet. Religion och politik diskuteras inte i spelet, samt nolltolerans mot nazism och racism!
8. Admins har alltid rätt! Följ vad dom säger. Misstycker du, diskutera INTE in game! Gör de i forumet.

Är du osäker, fråga in game!
Bryter du mot reglerna gäller permanent ban i de flesta fallen.
Gäller de något medvetet brott ges sällan några varningar.

*Det finns inga undantag för att inte känna till reglerna*
 
Jag tycker att nr 8 är grym och att man skulle kunna fixa typ någon stor arena (som colluseum i xtraville) som man har lite större tävlingar som det är kanske 10 pers som är med och krigar och att det blir stora priser till 1,2 och 3:an och kanske fixar lite hider, såsom väggar och små hus, men som sagt ha större tävlingar kanske 1 gång i veckar på t.ex fredagar kl 22 eller något :)
 
skogssmurfen sa:
Jag tycker att nr 8 är grym och att man skulle kunna fixa typ någon stor arena (som colluseum i xtraville) som man har lite större tävlingar som det är kanske 10 pers som är med och krigar och att det blir stora priser till 1,2 och 3:an och kanske fixar lite hider, såsom väggar och små hus, men som sagt ha större tävlingar kanske 1 gång i veckar på t.ex fredagar kl 22 eller något :)

Det låter faktiskt riktigt nice, och det är bra om man har en speciell tid så att man vet när stora tävlingar är :)
 
Zinga sa:
skogssmurfen sa:
Jag tycker att nr 8 är grym och att man skulle kunna fixa typ någon stor arena (som colluseum i xtraville) som man har lite större tävlingar som det är kanske 10 pers som är med och krigar och att det blir stora priser till 1,2 och 3:an och kanske fixar lite hider, såsom väggar och små hus, men som sagt ha större tävlingar kanske 1 gång i veckar på t.ex fredagar kl 22 eller något :)

Det låter faktiskt riktigt nice, och det är bra om man har en speciell tid så att man vet när stora tävlingar är :)

Med riktigt stora priser plus kanske han/hennes loot när någon dör. Hihihi :twisted:
 
niklaaas1998 sa:
Jag tycker att ni kan överväga om att lägga in nåt i stil med LightVote, http://forums.bukkit.org/threads/inactive-mech-lightvote-v1-59-vote-for-day-night-709.564/
Det fanns i min förra server som jag spelade på (som nu har blivit survival)
Om man kan lägga in att det kostar credits så tror jag corningstone får det bra :D

Men men, bara en idé :)
För ett tag sen på "den gamla goda tiden" så kunde man köpa /dag, de kostade 100c tror jag, men de var ju när mobs buggade och inte fanns på servern. :)
 
niklaaas1998 sa:
Jag tycker att ni kan överväga om att lägga in nåt i stil med LightVote, http://forums.bukkit.org/threads/inactive-mech-lightvote-v1-59-vote-for-day-night-709.564/
Det fanns i min förra server som jag spelade på (som nu har blivit survival)
Om man kan lägga in att det kostar credits så tror jag corningstone får det bra :D

Men men, bara en idé :)
Låter bra, nu när det finns monster så är ju inte /dag så bra för de som vill jaga monster, bättre med röstningssystem. Då har de iaf en chans att protestera :D
 
nu när jag har spelat på test servern skulle jag villja ha möjlighet att stänga av "God mode". fall skada och allt annat sådant skydd. specielt om man har donerat så sitter man fast med alla skydd och kan inte stänga av dem igen. det hela handlar om att få möjligheten till att vällja själv om man vill köra real survivle eller med alla skydden igång.
även om vi kunde få ett av och på kommando till reparera.
är detta möligt? :ugeek:

/gud på\av
/reparera på\av
 
virresss sa:
nu när jag har spelat på test servern skulle jag villja ha möjlighet att stänga av "God mode". fall skada och allt annat sådant skydd. specielt om man har donerat så sitter man fast med alla skydd och kan inte stänga av dem igen. det hela handlar om att få möjligheten till att vällja själv om man vill köra real survivle eller med alla skydden igång.
även om vi kunde få ett av och på kommando till reparera.
är detta möligt? :ugeek:

/gud på\av
/reparera på\av
Jag tycker att det låter som en bra idé men man borde börja med allt på "på" läge och kunna stänga av :)
 
Tillbaka
Topp