ZENdog sa:
bomanski sa:
Har ett förslag ang skatten.
Jag vet inte riktigt hur skatten fungerar i dagsläget men den drar en procentdel av de man har i sin plånbok om jag inte är helt fel ute.

Vore de inte mer logiskt att den drog ~25% av de man tjänar istället?
Jag menar man skattar ju inte på de man redan har i börsen i verkliga livet.

Det är ju en bra tanke så, men den metoden har dessvärre tiden bevisat att det inte fungerar
då det finns spelare som inte säljer/köper nåt utan sitter på sina högar med credits.
Det i längden orsakade att vissa hade enorma summor, medans andra knappt hade nånting
(inklusive Corningstone).
Granis införde den dagliga skatten just därför, för att förhindra en obalans i ekonomin,
eftersom det bara finns ett visst antal credits i omlopp. :cool:

Aha då förstår jag men dock så är de lite surt att man "förlorar" credits som man har samlat på sig genom att farma/rösta/sälja osv om man skulle vara afk ett tag. (Hände mig under sommaren)
 
Jag skulle vilja se ett statestikplugtn där man kan se spelares aktivitet dvs hur länge de har varit inne, hur länge sedan det var osv. jag hade ett sådan plugin på min server och det funkade bra (just det pluginet är outdated nu men kanske något liknande?)
 
sweet1993 sa:
Jag skulle vilja se ett statestikplugtn där man kan se spelares aktivitet dvs hur länge de har varit inne, hur länge sedan det var osv. jag hade ett sådan plugin på min server och det funkade bra (just det pluginet är outdated nu men kanske något liknande?)

Varför? Jag skulle möjligen kunna tänka mig något av typen "senaste inloggning" men utöver det ser jag inte vad det skulle vara för vits med att spara statistik på det sättet. Personligen tycker jag också att det är bättre ju färre plugin som används och då är frågan om detta skulle vara något absolut nödvändigt.
 
Vi har haft statistik förut och det kommer förmodligen komma tillbaks i någon form.
Däremot är det inte direkt bestämt vad som kommer vara med, men vi vill gärna nyttja vår ofantligt stora blockhistorik :roll:

Bör tillägga att detta kommer isåfall vara webb-baserat och ingen plugin eller något som interagerar live med minecraftservern, mitt motto är ju färre (plugins) desto bättre :oops:
 
En grej som stört mig lite som stadsägare är att man inte har tillgång till /rg redefine kommandot, detta är till stor hjälp om man gör ett misstag och vill ändra på det lätt och snabbt eller när man ska förstora tex en tomt.
 
sweet1993 sa:
En grej som stört mig lite som stadsägare är att man inte har tillgång till /rg redefine kommandot, detta är till stor hjälp om man gör ett misstag och vill ändra på det lätt och snabbt eller när man ska förstora tex en tomt.

Fixade det när du skrev i chatten :cool:
 
Kanske bara är lat, men det finns "upp" och "top" vilket nästan har samma funktion, man kommer till högsta punkten. Men jag skulle vilja ha något funktion att kunna bara komma upp 1 våning, alltså blocken närmast ovanför dig? Skulle underlätta vid vissa byggen och så. Ett förslag från mig i alla fall :)
 
X1nk sa:
Kanske bara är lat, men det finns "upp" och "top" vilket nästan har samma funktion, man kommer till högsta punkten. Men jag skulle vilja ha något funktion att kunna bara komma upp 1 våning, alltså blocken närmast ovanför dig? Skulle underlätta vid vissa byggen och så. Ett förslag från mig i alla fall :)

Vi har ju "ascend" inbyggt från essentials, så det är bara en rad bort. Men, jag är inte så säker på att det passar här.. I creative visst, men jag antar att du pratar om survival-världarna?
 
granis sa:
X1nk sa:
Kanske bara är lat, men det finns "upp" och "top" vilket nästan har samma funktion, man kommer till högsta punkten. Men jag skulle vilja ha något funktion att kunna bara komma upp 1 våning, alltså blocken närmast ovanför dig? Skulle underlätta vid vissa byggen och så. Ett förslag från mig i alla fall :)

Vi har ju "ascend" inbyggt från essentials, så det är bara en rad bort. Men, jag är inte så säker på att det passar här.. I creative visst, men jag antar att du pratar om survival-världarna?


jag skulle gilla denna funktion.. men kanske lite annorlunda.. tex "/upp 5" för att skicka en 5 blocks upp i luften.. skulle vara väldigt bra om man bygger ett 2 vånings projekt (eller mer för den delen) under marken som ex :)
 
sloud sa:
granis sa:
X1nk sa:
Kanske bara är lat, men det finns "upp" och "top" vilket nästan har samma funktion, man kommer till högsta punkten. Men jag skulle vilja ha något funktion att kunna bara komma upp 1 våning, alltså blocken närmast ovanför dig? Skulle underlätta vid vissa byggen och så. Ett förslag från mig i alla fall :)

Vi har ju "ascend" inbyggt från essentials, så det är bara en rad bort. Men, jag är inte så säker på att det passar här.. I creative visst, men jag antar att du pratar om survival-världarna?


jag skulle gilla denna funktion.. men kanske lite annorlunda.. tex "/upp 5" för att skicka en 5 blocks upp i luften.. skulle vara väldigt bra om man bygger ett 2 vånings projekt (eller mer för den delen) under marken som ex :)
Vad händer om man tar /upp 5 och det inte finns något utrymme där då? :p
 
inte för att vara negativ men jag tycker att det skulle förstöra lite av survival grejen, dessutom kommer en sådan funktion antagligen missbrukas till mineing osv.
 
granis sa:
X1nk sa:
Kanske bara är lat, men det finns "upp" och "top" vilket nästan har samma funktion, man kommer till högsta punkten. Men jag skulle vilja ha något funktion att kunna bara komma upp 1 våning, alltså blocken närmast ovanför dig? Skulle underlätta vid vissa byggen och så. Ett förslag från mig i alla fall :)

Vi har ju "ascend" inbyggt från essentials, så det är bara en rad bort. Men, jag är inte så säker på att det passar här.. I creative visst, men jag antar att du pratar om survival-världarna?

Mjo du kanske har rätt. Tror dock inte det behövs i creative heller i så fall :)
 
Zinga sa:
sloud sa:
granis sa:
Vi har ju "ascend" inbyggt från essentials, så det är bara en rad bort. Men, jag är inte så säker på att det passar här.. I creative visst, men jag antar att du pratar om survival-världarna?


jag skulle gilla denna funktion.. men kanske lite annorlunda.. tex "/upp 5" för att skicka en 5 blocks upp i luften.. skulle vara väldigt bra om man bygger ett 2 vånings projekt (eller mer för den delen) under marken som ex :)
Vad händer om man tar /upp 5 och det inte finns något utrymme där då? :p

själv så skulle jag säga att de failar om det inte finns tom-rum där...

men denna kommentar passar även in på: "att kunna bara komma upp 1 våning"
de skulle bli samma sak...

finns det solida block där så failar det (även om man har /gud igång)
och om inte så *poff* :)

nån kommer alltid på sätt att "abusa" sina kommandon.. men detta är ett kommando som jag gärna velat ha när jag pysslar med mitt hus för att ta mig till vissa våningar utan att använda trappa/hiss för att underlätta byggandet :)
 
Kalla mig gärna gammaldags, men tar man inte bort lite av känslan att göra saker själv?
Kan medge att /upp är mycket praktiskt när man bygger höga saker, eller bara vill ut ur en grotta.
Men går man för långt med (vissa) plugins så upphör det roliga med minecraft?

Ska du bygga fler våningar? Gör som man gör IRL och bygg en våning i taget ;) Eller bygg yttersidan först och sen fyll i med våningar allt eftersom.

Detta är vad jag tycker och det kan ni inte ta ifrån mig :3
 
nautori sa:
Kalla mig gärna gammaldags, men tar man inte bort lite av känslan att göra saker själv?
Kan medge att /upp är mycket praktiskt när man bygger höga saker, eller bara vill ut ur en grotta.
Men går man för långt med (vissa) plugins så upphör det roliga med minecraft?

Ska du bygga fler våningar? Gör som man gör IRL och bygg en våning i taget ;) Eller bygg yttersidan först och sen fyll i med våningar allt eftersom.

Detta är vad jag tycker och det kan ni inte ta ifrån mig :3
Jag tycker att du har helt rätt i detta, det får inte bli såpass många plugins så att minecrafts originalkänsla försvinner. Lite svårigheter kan man gott få ha.
 
Det vore bra om stadsägare/vanliga medlemmar även kunde få permissions till att ändra några flagorpå sin tomt/stad som t.ex. use, snow-melt, ice-form, ice-melt och greeting, farewell så att man kan skriva ett meddelande som man får när man går in/ut i en region. ^^
 
Jag skulle vilja ha ett kommando där man kan se hur många det är inne i den värld man väljer att kolla upp. Lite dåligt förklarat men exempel:
/online terranova
Sedan får man en lista på vilka spelare som är online på just den världen. Är mycket enklare än att behöva gå in på kartan och se :)
 
Jag tycker det skulle va kul att ha som ett typ klotterplank på hemsidan där vi som e medlemmar kan skriva lite vad som helst , så man inte behöver skriva en tråd bara för nån små sak som tex. Åker iväg denna vecka så kommer inte spela eller Gud va nya updaten e bra .. bara sånna småsaker liksom :)
Vet inte om vi hyr sidan av nån eller om det är nån admin som gjort den? men skulle va kul att ha

Har även en sida där ett liknande klotterplank finns men länkar inte den här men kan ju ge den till dig granis om du vill se
 
Tillbaka
Topp