dgltexas sa:
Snoogiloo sa:
skogssmurfen sa:
humm om jag också kan få lite hjälp så undrar jag vad ni tycker om detta ? :)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/784331/2011-08-25

Jag hade bytat ut till i5 2500k och en ordentlig kylare om du inte håller på med bild redigering eller liknande. detta just för att du inte kommer använda HyperThreading och originalkylaren brukar låta en hel del.

grafikkortet är okej och du kommer nog klara dig fint på de :)

Jag hade ju dumpat de där chassit. finns bättre chassin till bättre priser. Men vill du köra på p12 style så visst, go for it! :p
Sen även om nu man håller på med bildredigering/vidoeredigering så klarar min i3 skoldator med intel hd 3000 att redigera full hd galant, dock så kan det lagga fast ibland... Men jag kör i5 2500k
hemma och har aldrig haft problem med vare sig redigering eller spel! Och jag är bra kräsen. :>
Kan bara hålla med.
Vad jag sett så är det bara om du vet att du verkligen behöver en i7:a som du verkligen behöver en. Funderar du så räcker en i5. :)
Jag har en i7 på jobbdatorn och använder inte alls allt, då minne och hårddisk stoppar långt före.
Satsa på SSD som systemdisk och mycket ram så klarar du dig nästan med vilken prolle som helst. :)
 
dgltexas sa:
Snoogiloo sa:
skogssmurfen sa:
humm om jag också kan få lite hjälp så undrar jag vad ni tycker om detta ? :)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/784331/2011-08-25

Jag hade bytat ut till i5 2500k och en ordentlig kylare om du inte håller på med bild redigering eller liknande. detta just för att du inte kommer använda HyperThreading och originalkylaren brukar låta en hel del.

grafikkortet är okej och du kommer nog klara dig fint på de :)

Jag hade ju dumpat de där chassit. finns bättre chassin till bättre priser. Men vill du köra på p12 style så visst, go for it! :p
Sen även om nu man håller på med bildredigering/vidoeredigering så klarar min i3 skoldator med intel hd 3000 att redigera full hd galant, dock så kan det lagga fast ibland... Men jag kör i5 2500k hemma och har aldrig haft problem med vare sig redigering eller spel! Och jag är bra kräsen. :>

Visst klarar både i3 och i5 av dessa sakerna men det går bra mycket snabbare med en i7. Men som Sorebeard säger också, om du behöver en i7 så vet du nog om det :p
 
Snoogiloo sa:
Visst klarar både i3 och i5 av dessa sakerna men det går bra mycket snabbare med en i7. Men som Sorebeard säger också, om du behöver en i7 så vet du nog om det :p
okej :) men pratade med mina goda vänner idag och dom tyckte att jag skulle ta en i5 2500k och bättre kylare, men är det processor kylare du tänker på då eller ?
 
Man vill nästan alltid byta ut orginalkylaren till prollen.
Kom ihåg att se till att den passar mellan komponenterna på moderbordet också.
Och, om det är placerat så, att moderbordets kylflänsar får lite luftvisp.
 
Nån som kan tipsa om en bra router som skulle funka bra i en lägenhet på 96 kvadrat?
Vi använder dagligen 3laptops och två stationära.
Tack
 
Får ni inte med en "gateway" med erat bredband? Thomson TG789vn använder vi här hemma, inbyggd router och modem, en så kallad gateway, funkar mega bra, då sitter 4 iPhones, 5-6 laptops och 2 stationära på den, och de kraschar aldrig. För övrigt är vårat hus på 150 kvadrat tror jag, i ett plan och jag kan stå ute på gatan och i garaget osv och ändån ha trådlöstäckning på det.
 
dgltexas sa:
Får ni inte med en "gateway" med erat bredband? Thomson TG789vn använder vi här hemma, inbyggd router och modem, en så kallad gateway, funkar mega bra, då sitter 4 iPhones, 5-6 laptops och 2 stationära på den, och de kraschar aldrig. För övrigt är vårat hus på 150 kvadrat tror jag, i ett plan och jag kan stå ute på gatan och i garaget osv och ändån ha trådlöstäckning på det.

du ska vara glad att ni inte fått 784an. vilket jävla skräp de e säger jag bara :p Dra igång lite nerladdningar så håller skiten på o kollapsa för att den inte pallar med de xD

Mclovin_94 sa:
Nån som kan tipsa om en bra router som skulle funka bra i en lägenhet på 96 kvadrat?
Vi använder dagligen 3laptops och två stationära.
Tack

bra router... hur mycket pengar vill ni lägga ner på en router?
Dlinks DIR-655 har hängt med bra i nått år nu och har halverats i pris så den kan säkert bli ett bra val för er.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=158163
 
Snoogiloo sa:
dgltexas sa:
Får ni inte med en "gateway" med erat bredband? Thomson TG789vn använder vi här hemma, inbyggd router och modem, en så kallad gateway, funkar mega bra, då sitter 4 iPhones, 5-6 laptops och 2 stationära på den, och de kraschar aldrig. För övrigt är vårat hus på 150 kvadrat tror jag, i ett plan och jag kan stå ute på gatan och i garaget osv och ändån ha trådlöstäckning på det.

du ska vara glad att ni inte fått 784an. vilket jävla skräp de e säger jag bara :p Dra igång lite nerladdningar så håller skiten på o kollapsa för att den inte pallar med de xD

Kan ganska säkert säga att vi hade en sådan innan, tror vi gick igenom 4-5 st på ett år. Riktig öb-skit!
 
dgltexas sa:
Snoogiloo sa:
dgltexas sa:
Får ni inte med en "gateway" med erat bredband? Thomson TG789vn använder vi här hemma, inbyggd router och modem, en så kallad gateway, funkar mega bra, då sitter 4 iPhones, 5-6 laptops och 2 stationära på den, och de kraschar aldrig. För övrigt är vårat hus på 150 kvadrat tror jag, i ett plan och jag kan stå ute på gatan och i garaget osv och ändån ha trådlöstäckning på det.

du ska vara glad att ni inte fått 784an. vilket jävla skräp de e säger jag bara :p Dra igång lite nerladdningar så håller skiten på o kollapsa för att den inte pallar med de xD

Kan ganska säkert säga att vi hade en sådan innan, tror vi gick igenom 4-5 st på ett år. Riktig öb-skit!

verkligen. haft en jävla massa problem med våra (fått 4 nya för att dom slutat fungera ordentligt :p) Men då vet jag att jag ska fråga om att få 789 istället nästa gång :)
 
Snoogiloo sa:
dgltexas sa:
Får ni inte med en "gateway" med erat bredband? Thomson TG789vn använder vi här hemma, inbyggd router och modem, en så kallad gateway, funkar mega bra, då sitter 4 iPhones, 5-6 laptops och 2 stationära på den, och de kraschar aldrig. För övrigt är vårat hus på 150 kvadrat tror jag, i ett plan och jag kan stå ute på gatan och i garaget osv och ändån ha trådlöstäckning på det.

du ska vara glad att ni inte fått 784an. vilket jävla skräp de e säger jag bara :p Dra igång lite nerladdningar så håller skiten på o kollapsa för att den inte pallar med de xD

Mclovin_94 sa:
Nån som kan tipsa om en bra router som skulle funka bra i en lägenhet på 96 kvadrat?
Vi använder dagligen 3laptops och två stationära.
Tack

bra router... hur mycket pengar vill ni lägga ner på en router?
Dlinks DIR-655 har hängt med bra i nått år nu och har halverats i pris så den kan säkert bli ett bra val för er.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=158163

Skulle tänka mig lägga ner ca 1000 spänn för en router
och eftersom att jag inte har fast telefon så är det väl ingen ide att ha en modem gateway?
 
Mclovin_94 sa:
Snoogiloo sa:
dgltexas sa:
Får ni inte med en "gateway" med erat bredband? Thomson TG789vn använder vi här hemma, inbyggd router och modem, en så kallad gateway, funkar mega bra, då sitter 4 iPhones, 5-6 laptops och 2 stationära på den, och de kraschar aldrig. För övrigt är vårat hus på 150 kvadrat tror jag, i ett plan och jag kan stå ute på gatan och i garaget osv och ändån ha trådlöstäckning på det.

du ska vara glad att ni inte fått 784an. vilket jävla skräp de e säger jag bara :p Dra igång lite nerladdningar så håller skiten på o kollapsa för att den inte pallar med de xD

Mclovin_94 sa:
Nån som kan tipsa om en bra router som skulle funka bra i en lägenhet på 96 kvadrat?
Vi använder dagligen 3laptops och två stationära.
Tack

bra router... hur mycket pengar vill ni lägga ner på en router?
Dlinks DIR-655 har hängt med bra i nått år nu och har halverats i pris så den kan säkert bli ett bra val för er.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=158163

Skulle tänka mig lägga ner ca 1000 spänn för en router
och eftersom att jag inte har fast telefon så är det väl ingen ide att ha en modem gateway?

Du måste ju fortfarande ha ett modem som omvandlar det digitala till analoga signaler så det kan ju va rätt smidigt o ha routern och modemet samlat.

Men om ni ändån ska köra med separat router så hade jag nog satsat på DIR-655 ändån. Bra router med gigabit lan och flera antenner till det trådlösa så du kommer kunna rikta antennerna separat så du får bra mottagning överallt
 
SoreBeard sa:
skogssmurfen sa:
Byt ut snurrdisken mot en SSD så har du nått att köra med kanske? (iof inte kollat in grafik och så, men att inte ha ssd och kalla det hardcore... :p )

enligt mig är SSD överskattat. Visst du får snabbare ladd tider, men hur ofta har du inte tid att vänta någon sekund längre? Kör man på en hyfsat låg budget så borde man hellre satsa på hårdvaran som man faktiskt märker skillnad på ALLTID i spel.

i en Hardcore gamer dator så behövs inte den där extra laddtiden utan dom har lagt dom pengarna på ordentlig hårdvara istället. Helt rätt tänkt mao ;)

Dock så gillar jag inte att dom kör på Nvidia´s grafikkort. Jag ser gärna att det är AMD kort med 2gb VRAM istället för 1280MB som de flesta Nvidia kort kör med, detta är dock en smaksak. Men det är helt klart en bra dator som är värd pengarna :)

En sak som du borde göra innan du beställer den dock är att skriva ett mail till dom och fråga vad det är för nätagg som sitter i den. Det står bara 650W vilket inte berättar hela sanningen. Det finns nätagg som är urkassa som man absolut ska hålla sig borta ifrån.
 
Tillbaka
Topp