Din idé är bra Michaelo90 och den borde du kunna sätta i verket när du känner för det. Det är din stad och där gäller dina regler så länge dom håller sig inom servens övriga regler. Angående generering av tomten på nytt så kommer det inte ske och det är på grund av anledningen sloud skrev. Även om det är en liten del så vill vi inte medverka till något dupe alls. Vi ser då hellre att det grävs fram en helt ny tomt än att en gammal genereras om.

Dom gångerna vi genererar om en tomt är om en person blivit bannad för något annat än griefing och hans tomt är utgrävd, först då funderar vi på att regenerera tomten. Dock händer det inte så ofta ändå att vi genererar om.

Angående långt till warpen från sin tomt så har jag lagt fram förslag som vi diskuterat lite inom admins och det är att som stadsägare få möjligheten till att köpa extra warps till sin stad. Dock är inget klart angående det och det lär dröja lite då granis är mitt i en flytt.
 
ClowneN sa:
Din idé är bra Michaelo90 och den borde du kunna sätta i verket när du känner för det. Det är din stad och där gäller dina regler så länge dom håller sig inom servens övriga regler. Angående generering av tomten på nytt så kommer det inte ske och det är på grund av anledningen sloud skrev. Även om det är en liten del så vill vi inte medverka till något dupe alls. Vi ser då hellre att det grävs fram en helt ny tomt än att en gammal genereras om.

Dom gångerna vi genererar om en tomt är om en person blivit bannad för något annat än griefing och hans tomt är utgrävd, först då funderar vi på att regenerera tomten. Dock händer det inte så ofta ändå att vi genererar om.

Angående långt till warpen från sin tomt så har jag lagt fram förslag som vi diskuterat lite inom admins och det är att som stadsägare få möjligheten till att köpa extra warps till sin stad. Dock är inget klart angående det och det lär dröja lite då granis är mitt i en flytt.
Jo, jag vet att jag kan göra det redan förutom regenerering, men det är ju just det som är grejen, det blir väldigt jobbigt om man ska fylla igen en källare där ALLT är utgrävt. Men men, man får väl börja med tomter som inte är grävda så mycket :)

Fler warps låter bra :)
 
jag skulle vilja se ett förkortningsystem för warpsen på ett liknande sätt som tpa namn. eller helt enkelt att varje stad har en förkortning som är samma som prefixet man har på tomter och så.

dvs submari skulle ha sub osv

när man warpar mycket så blir det lättare att komma ihåg och går snabbare att skriva. ;D förlåt för att man är lite lat...
 
sweet1993 sa:
jag skulle vilja se ett förkortningsystem för warpsen på ett liknande sätt som tpa namn. eller helt enkelt att varje stad har en förkortning som är samma som prefixet man har på tomter och så.

dvs submari skulle ha sub osv

när man warpar mycket så blir det lättare att komma ihåg och går snabbare att skriva. ;D förlåt för att man är lite lat...

Annars kan du, som jag, binda en knapp till det så slipper du skriva nått alls :)
 
nautori sa:
sweet1993 sa:
jag skulle vilja se ett förkortningsystem för warpsen på ett liknande sätt som tpa namn. eller helt enkelt att varje stad har en förkortning som är samma som prefixet man har på tomter och så.

dvs submari skulle ha sub osv

när man warpar mycket så blir det lättare att komma ihåg och går snabbare att skriva. ;D förlåt för att man är lite lat...

Annars kan du, som jag, binda en knapp till det så slipper du skriva nått alls :)

har inga makro knappar på mitt tangentbord... eller villka tangenter menar du?
 
nautori sa:
sweet1993 sa:
jag skulle vilja se ett förkortningsystem för warpsen på ett liknande sätt som tpa namn. eller helt enkelt att varje stad har en förkortning som är samma som prefixet man har på tomter och så.

dvs submari skulle ha sub osv

när man warpar mycket så blir det lättare att komma ihåg och går snabbare att skriva. ;D förlåt för att man är lite lat...

Annars kan du, som jag, binda en knapp till det så slipper du skriva nått alls :)

har inga makro knappar på mitt tangentbord... eller vilka tangenter menar du?
 
sweet1993 sa:
nautori sa:
sweet1993 sa:
jag skulle vilja se ett förkortningsystem för warpsen på ett liknande sätt som tpa namn. eller helt enkelt att varje stad har en förkortning som är samma som prefixet man har på tomter och så.

dvs submari skulle ha sub osv

när man warpar mycket så blir det lättare att komma ihåg och går snabbare att skriva. ;D förlåt för att man är lite lat...

Annars kan du, som jag, binda en knapp till det så slipper du skriva nått alls :)

har inga makro knappar på mitt tangentbord... eller vilka tangenter menar du?
http://www.minecraftforum.net/topic/467 ... d-for-125/

Finns även i de färdiga modpacken i clownens tråd.
 
Ja, det är ClowneNs superMega-awesome Kanon-modpack som jag menade.
Gå in under options>controls>key bindings och välj vilken knapp som ska bindas och sen vad den ska göra. Easy peasy!
 
Sen /j eller kunna hoppa fram med kompass eller nåt tycker jag inte hade skadat, världen är fruktansvärt stor så lättare att ta sig fram, Fast allt springande och byggande av dirtpelare är ju en utmaning i sig med =)
 
Ipzen sa:
Sen /j eller kunna hoppa fram med kompass eller nåt tycker jag inte hade skadat, världen är fruktansvärt stor så lättare att ta sig fram, Fast allt springande och byggande av dirtpelare är ju en utmaning i sig med =)

Men det är ju lite av spelets charm att springa runt ju ;) annars kan man ju likaväl vara i creative
 
Party låter festligt. :)
Angående warps så kommer det ske en större "omskrivning" av hur det funkar i samband med McAPi, tills dess så ligger jag/vi (tyvärr) lågt med förändringar på plugin/tekniksidan.. :geek:
 
Jag har en idé av en ny minecraft server. En Rp Server (Roleplay), det finns en massa Rp serverar på Gta Sa vad jag vet så finns det inte så många på minecraft (har inte letat:p)
Men det de handlar om är att man kommer in på servern börjar med lite pengar och material så man kan bygga ett litet hus. ska finnas stora städer och små. sen får man jobba åt andra eller åt ett "Företag" så man kan få pengar eller material så man kan bygga större hus och käk så man kan överleva. det ska vara liksom om verkligheten man måste jobba och hjälpas åt för att överleva. sen tycker jag att det ska vara ovanligt att hitta djur så man måste jobba och köpa mat. hoppas ni förstår vad jag menar. jag spelade det på Gta och det var grymt kul. :D Mvh: Oh right its kiwi! ;)
 
ohrightitskiwi sa:
Jag har en idé av en ny minecraft server. En Rp Server (Roleplay), det finns en massa Rp serverar på Gta Sa vad jag vet så finns det inte så många på minecraft (har inte letat:p)
Men det de handlar om är att man kommer in på servern börjar med lite pengar och material så man kan bygga ett litet hus. ska finnas stora städer och små. sen får man jobba åt andra eller åt ett "Företag" så man kan få pengar eller material så man kan bygga större hus och käk så man kan överleva. det ska vara liksom om verkligheten man måste jobba och hjälpas åt för att överleva. sen tycker jag att det ska vara ovanligt att hitta djur så man måste jobba och köpa mat. hoppas ni förstår vad jag menar. jag spelade det på Gta och det var grymt kul. :D Mvh: Oh right its kiwi! ;)


2olika spel ju kiwi ;P. Har däremot kört moddar där man får hjälpa villagers med diverse saker så att dom kan bygga mer städer och att man sedan kan köpa saker av dom när man har tillräckligt hög reputation
 
Försäkra sina saker!

Satt och va paranoid som vanligt och kom fram till att det skulle vara skönt att kunna försäkra sina saker ifall man mot förmodan skulle trilla dit någon dag.

Tänkte mig att man betalar credits för att få tillbaka det man försäkrat en gång efter man dött.
Det ska inte vara billigt att försäkra en diamantpick, nästan dyrare än att köpa en ny på marknaden. T.ex.

Man skulle kunna göra en formel för vad det ska kosta, ex:
En diamant pick med eff3 fort3 skulle kosta: 250c att försäkra.
Grundkostnad: 50c
Eff 3: 100
Fort 3: 100


Tabell:
Grund: 50
effekt 1: 25c
effekt 2: 50c
effekt 3: 100c
effekt 4: 200c
effekt 5: 400c
Där effekt är eff/fort/osv
Silk skulle ha en egen kostnad på typ 300c

Så en diapick med eff5 unb3 silk1 skulle kosta 50+400+100+300=850c för försäkringen.
Priserna är bara tagna ur luften, men de ska eskalera rätt ordentligt.

Försäkringen ska gälla ETT föremål EN gång.

Bara en tanke =)
 
Tillbaka
Topp