Vill minnas att jag pysslade med en plugin åt det här hållet, men det fick ge med sig pga. obskyra svårfunna inventory-buggar i bukkit/minecraft :(

Själva försäkringsidén tycker jag är klockren, men implementationen är ju onekligen en utmaning :shock:
 
En "ny" värld

En ny värld kallad vanilla
den skulle kunna köras på mappen från testservern när den vanliga servern uppdaters
den ska vara vanilla dvs inga privatskydd städer /upp /top godmode och falldamage ska vara på (donatorer ska alltså inte ha några fördelar utan det ska vara likadant för alla) och man ska inte kunna flytta resurser
mellan vanilla-världen och world/terranova.

när en ny verision släpps byter man ut mappen mot den från senaste testservern.
 
En vaillavärld är något som jag oxo funderat en hel del på!
Dock så finns alltid risken för griefing och att 2 eller fler parter blir osams eller anser att den andra gjort någon form av intrång på den andres rätt/revir/whatever...
Så även om det är en vanillavärld så kommer det behövas regler samt loggning.

Gnidddy, har du lite mer förslag på hur det skulle kunna struktureras eller se ut?

/sm6vit
 
Har funderat lite på detta med vanilla nu.

*I grunden så ska våra vanliga regler tillämpas där det går.
*Whitelist, men alla är välkomna efter 3 mån medlemskap. (De flesta griefers och fuskare brukar bli avslöjade inom den tiden)
*Avstånd till närmsta bygge sänks till ca 100 block.
*Inga gigantiska byggen, dessa hänvisas till vanliga världen.
*Inget claimande av gigantiska områden, eller claimande av områden som inte används. Områden ska bebyggas/användas inom 1mån.
*Inget claimande av platser av allmänt intresse. Tex Spawn, Endfortress eller Netherfortress.

I övrigt ingen tpa, inga warps, inga credits, ingen /gud, ingen /upp/top, falldamage på, svårighetsgrad hard, ingen reset av kartan, ej monstergriefing
Loggning av blockförändringar för att förhindra griefing.

Sen kanske jag/vi kommer på mer intressanta alternativ.

/sm6vit
 
Det enda tillägg jag skulle vilja göra är någon form av hem kommando. Då det är förbaskat svårt att komma smidigt tills sitt hem om man måste springa varje gång man dör.
Och någon form av skydd på sina kistor.
 
För att komma hem om du dör så räcker det ju med att du har en säng som du sovit i så kommer du tillbaka till ditt hus!
Sen skydd på kistor skulle vi ha indirekt genom logblock.

/sm6vit

Och för att förtydliga så skriver jag om min syn på detta ärende som vanlig spelare och inte som representant för xtralarge!
 
Anarchy

Jag skulle vilja ha anarchy world på servern också, det är relativt lika till ovanstående förslag. Men det är INGA regler, du får dra ut i skogen, bygga ett ev. hemligt ställe så ingen hittar dig. Här kan du då gömma dina saker och bygga en bas, du kan gå ihop med andra spelare och raida andras baser. Det är så verklighetstroget som det går att få på Minecraft utan massa mods. Vore skitkul!
 
Re: Anarchy

Laumola96 sa:
Jag skulle vilja ha anarchy world på servern också, det är relativt lika till ovanstående förslag. Men det är INGA regler, du får dra ut i skogen, bygga ett ev. hemligt ställe så ingen hittar dig. Här kan du då gömma dina saker och bygga en bas, du kan gå ihop med andra spelare och raida andras baser. Det är så verklighetstroget som det går att få på Minecraft utan massa mods. Vore skitkul!

Det skulle kanske öka griefing på de vanliga servrarna?
Finns griefer-servrar där ute, bara googla, så hittar du dem säkert.
 
Jag tror också att det hade kunnat vara kul med en värld helt utan regler, så länge man inte kan föra över items mellan den världen och den vanliga.

Man skulle ju kunna köra ett test först för att se om det ökar griefing och andra regelbrott på vanliga servern, isf är det såklart inte värt det. Men jag tror att de som vill följa regler kommer göra det i vanliga världen även om det finns en värld utan regler, och att de som vill bryta mot regler kommer göra det. Möjligtvis skulle det kanske kunna MINSKA griefing på vanliga servern, eftersom de som vill griefa kan göra det där istället.
 
Om griefing skulle vara tillåtet så tror jag inte det är så många här som vill spela på den! Det är ju en av de sakerna som som får spelare att vilja spela hos oss, att vi är så hårda på det!
Jag skulle inte sätta min fot på den servern då!

/sm6vit :x
 
sm6vit sa:
Om griefing skulle vara tillåtet så tror jag inte det är så många här som vill spela på den! Det är ju en av de sakerna som som får spelare att vilja spela hos oss, att vi är så hårda på det!
Jag skulle inte sätta min fot på den servern då!

/sm6vit :x
Agreed! :)
 
Jaa men hallå, grejjen med gamemodet är att man ska bilda en clan ett par spelare, göra en gömd bas, hitta diamonds och göra bra gear, spana efter andras baser, raida dem, ta deras saker osv. Så de är ju halva grejjen!
 
Laumola96 sa:
Jaa men hallå, grejjen med gamemodet är att man ska bilda en clan ett par spelare, göra en gömd bas, hitta diamonds och göra bra gear, spana efter andras baser, raida dem, ta deras saker osv. Så de är ju halva grejjen!

Du menar som i "the walls"?
För att se diskussionerna i tråden "the walls" klicka här
 
Jaa asså typ, fast inte som ett spelmode som the walls är. Menar som en fortgående värld... precis som våra vanliga världar just nu! :)

Precis likdant fast inga städer, inga regler..! Man kan ge sig ut ensam, man kan gå ut 2 o 2 eller skapa en clan som man drar ut och gör ett gömt läger med, man samlar ihop sina resurser och hittar dias, bygger gear. Man kan försöka muta någon med information så man får reda på kordinater till deras läger osv osv... allt är tillåtet, man mot man... All in !
 
Laumola96 sa:
Jaa asså typ, fast inte som ett spelmode som the walls är. Menar som en fortgående värld... precis som våra vanliga världar just nu! :)

Precis likdant fast inga städer, inga regler..! Man kan ge sig ut ensam, man kan gå ut 2 o 2 eller skapa en clan som man drar ut och gör ett gömt läger med, man samlar ihop sina resurser och hittar dias, bygger gear. Man kan försöka muta någon med information så man får reda på kordinater till deras läger osv osv... allt är tillåtet, man mot man... All in !
På sätt och vis gillar jag idén, men samtidigt oroas jag enormt för den osämja som kommer skapas... :oops:
 
Tillbaka
Topp